اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دادستان دیوان محاسبات

عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب سریش‌آباد آغاز شد

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سریش‌آباد با حضور دادستان دیوان محاسبات کشور و استاندار کردستان آغاز شد.

عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب سریش‌آباد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، برای احداث این طرح که با بهره‌گیری از یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های تصفیه به نام MLE برای اولین بار در استان و با لجن فعال با قابلیت حذف نیتروژن با ظرفیت تصفیه 100 لیتر در ثانیه و خط انتقال 1.5 کیلومتر و شبکه 30 کیلومتری جمع آوری فاضلاب،27 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته است.

طرح یاد شده در زمینی به مساحت 10 هزار و 180 مترمربع در دو فاز تا افق 1415 جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر را زیرپوشش قرار خواهد داد که فاز نخست آن تا پایان سال 92 بهره‌برداری و جمعیت 7هزار و 100 نفری شهر سریش آباد از آن بهره‌مند خواهند شد.

در مراسم کلنگ‌زنی این طرح علیرضا تختشاهی مدیرعامل شرکت آبفای استان با اشاره به اینکه طرح شبکه جمع آوری فاضلاب شهر سریش آباد با 93درصد پیشرفت فیزیکی  انتقال اجرا شده است، گفت: طول شبکه جمع آوری فاضلاب 30 کیلومتر است که تاکنون 28 کیلومتر آن با اعتبار 15 میلیارد ریال اجرا و 85 درصد جمعیت این شهر از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند شده است.

دیروز همچنین از روند اجرای بازدید کرد.

در بازدید دادستان دیوان محاسبات کشو هم از روند اجرای بزرگراه قروه ـ سریش آباد، عطا قادری مدیرکل راه و ترابری کردستان با اشاره به تخصیص 10 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این بزرگراه در سال جاری، اعتبار یاد شده را ناکافی خواند و گفت: سال گذشته هم 9 میلیارد و 750 میلیون ریال به این طرح اختصاص یافت که با همین اعتبار اندک 1.7 کیلومتر از بزرگراه زیر بار ترافیک قرار گرفت.

دادستان دیوان محاسبات کشور همچنین از روند احداث سالن‌های ورزشی مصوب سفر مقام معظم رهبری و هیئت دولت در سریش آباد بازدید کرد.

مدیرکل اداره ورش و جوانان کردستان در این بازدید با اشاره به تصویب ساخت 4 سالن ورزشی هزار و 200 نفره در سفر مقام معظم رهبری به کردستان در شهرهای قروه،سریش آباد، بانه و مریوان گفت: این سالن‌ها هر یک به مساحت 2 هزار و 720مترمربع با اعتبار 20 میلیارد ریال برای هر سالن در دست اجراست که سالن ورزشی سریش آباد 32درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرهاد عبداللهی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده در دهه فجر امسال گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها به استاندارد فضای ورزشی دست خواهیم یافت.

عبداللهی به مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به کردستان هم اشاره کرد و گفت: در این سفراجرای 76 ورزشی به تصویب رسید که از جمله آن 15 سالن ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در استان هر یک به مساحت 11 هزار مترمربع و اعتبار 550 میلیون ریال در دست احداث است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول