اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 15 درصدی شهریه مدارس غیردولتی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از افزایش 5 تا 15 درصدی شهریه مدارس غیردولتی این استان در سال‌ تحصیلی جاری خبر داد.

افزایش 15 درصدی شهریه مدارس غیردولتی در چهارمحال و بختیاری

حبیب نیکخو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: ایجاد و راه‌اندازی مدارس غیردولتی از سال 67 بر اساس مصوبه مجلس در دستور کار قرار گرفت و نخستین مدرسه غیردولتی در سال 68 در شهرکرد راه‌اندازی شد.

وی فضاهای آموزشی غیردولتی در این استان را 107 باب مدرسه اعلام و گفت: بر اساس قانون مدارس غیردولتی و بر اساس عملکرد آموزشی، علمی و پرورشی امسال حدود پنج تا 15 درصد به شهریه‌های مدارس غیردولتی در این استان افزوده خواهد شد.

نیکخو ادامه داد: در حال حاضر 9 هزار و 295 دانش‌آموز در سطح مدارس غیردولتی این استان مشغول به تحصیل هستند که پیش‌بینی می‎شود این تعداد در سال جاری افزون بر 60 درصد افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیشترین آمار دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی در مقطع ابتدایی و کمترین آمار در مقطع دبیرستانی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه امروزه آموزش و پرورش بنا ‌به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمان‌های پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می‌شود، گفت: ثمربخشی آموزش و پرورش از یک‌سو تبدیل کردن انسان‌های مستعد به انسان‌های سالم، بالنده، متعادل و رشد یافته است و از سوی دیگر تأمین‌کننده نیازهای نیروی انسانی جامعه در بخش‌های متفاوت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

نیکخو ادامه داد: امروزه به دلیل گسترش علوم و تجارب بشری و توسعه فناوری و پیشرفت‌های صنعتی، گرایش به سازمان‌های آموزش و پرورش امری فراگیر و جهانی شده است.

وی تأکید کرد: یکی از شاخص‌های مهم رشد هر جامعه را وسعت دامنه وظایفی می‌دانند که آموزش و پرورش آن به عهده گرفته است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول