اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس:

کنگره ملی شهیده فاتحی‌کرجو در کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از برگزاری کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در آذرماه امسال در این استان خبرداد.

کنگره ملی شهیده فاتحی‌کرجو در کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی صبح امروز در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری این کنگره ملی اظهار کرد: پاسداری از خون شهدا و حرکت در مسیر آرمان‌ها و اهداف آنان مهم‌ترین رسالت اقشار جامعه است.

وی خون شهدا را عامل اصلی اقتدار ایران اسلامی خواند و تصریح کرد: جایگاه ایران در منطقه و تاثیرات آن در معادلات جهانی و تصمیم‌گیری‌ها نشأت گرفته از خون شهدا و ایثارگری رزمندگان در دفاع مقدس بود که باید این مهم تبیین و به نسل جدید انتقال یابد.

وی به نقش زنان ایرانی در طول سال‌های جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: آنان در این دوران با ایثار و از خودگذشتگی خود به جهانیان ثابت کردند که در راستای حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب از هیچ تلاش و از خودگذشتگی فروگذار نیستند.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس، تجلیل از مقام و جایگاه زنان به‌ویژه شهیده‌های زن وظیفه‌ای بس سنگین است که باید همگان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سردار رجبی شناساندن و ترویج افکار و راه شهدا به جوانان و زنان این مرز و بوم را بسترساز مصون ماندن آنان در مقابله با هجمه‌های دشمنان دانست و گفت: به هر میزان آموزه‌ها و اهداف شهدا در جامعه ترویج و تو‌سعه پیدا کند، دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان ناکام‌تر می‌شوند.

وی به وجود 540 شهیده زن در کردستان اشاره و از آن به‌عنوان برگ زرینی در کتاب افتخارات این استان نام برد و تصریح کرد: زنان کردستان در طول سال‌های جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن در مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب رزمندگان را یاری می‌دادند و این افتخار بزرگی برای شیرزنان این خطه از میهن اسلامیمان به‌شمار می‌آید.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: تبیین جایگاه شهدا به‌ویژه شهدای زن و معرفی آنان به‌عنوان الگویی کامل برای نسل جوان و آینده‌ساز کشور بهترین راه مقابله با انواع تهاجمات فکری و فرهنگی دشمنان است.

به گفته سردار رجبی، برگزاری یادواره‌‌ها و کنگره‌های مختلف از شهدا می‌تواند در پیوند بین شهدا و جوانان نسل امروز تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با یادآوری این جمله مقام معظم‌ رهبری که شهدای کردستان مظلوم‌ترین شهدا هستند، تصریح کرد: شهدا و خانواده شهدای کردستان یک مظلومیت مضاعفی نسبت به شهدای دیگر استان‌ها دارند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس مصداق بارز این ادعا را ناشناخته ماندن بسیاری از ابعاد زندگی و ایثارگری‌های این شهدا برای مردم کشور و حتی استان کردستان عنوان کرد و خواستار معرفی شهدای استان به‌منظور آشنایی مردم با افکار و اندیشه‌ها و اهداف آنان شد.

وی در ادامه تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی و ادارات استان در برگزاری این کنگره عظیم ملی را خواستار شد و گفت: معرفی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو به مردم مهم‌ترین هدف برگزاری این کنگره است و امیدواریم با مشارکت و تعامل همه دستگاه‌ها بتوانیم در این راستا به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس در پایان تاثیرات برگزاری این کنگره عظیم ملی را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این کنگره و برنامه‌های دیگر در سال‌جاری و سال‌های آینده بتوانیم گوشه‌ای کوچک از ایثارگری و از خودگذشتگی شهدای استان را به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول