اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

تدابیر رهبری دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: به برکت وجود مقام معظم رهبری و تدابیر ایشان تمام نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در همه حوادث و جریانات نقش بر آب می‌شود.

تدابیر رهبری دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا در حاشیه آیین شام غریبان حضرت امام هادی (ع) با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری این امام همام به گوشه‌ای از زندگانی دهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اشاره کرد و گفت: این بزرگوار در 15 ذیحجه سال 213 هجری در شهر مدینه به دنیا آمدند.

وی افزود:‌ امام هادی (ع) سرانجام در سوم رجب سال 254 در سن 41 سالگی در شهر سامرا بر اثر زهری که با دسیسه منتصر به آن حضرت خورانده شد به شهادت رسیدند و بدن مطهر ایشان در شهر سامرا به خاک سپرده شد.

 

امام جمعه کوهبنان اضافه کرد: حرم مطهر امام هادی (ع) امروز ملجا و جایگاه ارادتمندان و عاشقان به حریم ولایت و امامت است.

صالح‌نیا تصریح کرد:‌ زندگانی حضرت امام هادی (ع) در سه بخش هشت سال قبل از امامت، دوران 12 سال ولایت و امامت در زمان خلفای قبل از متوکل و دوران امامت در سخت‌ترین شرایط در زمان 14 سال خلافت دیکتاتوری متوکل و خلفای بعدی قابل تأمل و بررسی است.

امام جمعه کوهبنان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و حماسه‌سازان عملیات فتح خرمشهر گفت: دشمن با تمام تجهیزات جنگی در تمام مدت حضور در خرمشهر همه توان خود را به کار بست تا در این شهر سد دفاعی مجهز و مدرنی را ایجاد کرده و از نفوذ و حضور رزمندگان به این شهر جلوگیری کند.

صالح‌نیا تصریح کرد: در این راستا اربابان و حامیان رژیم بعثی عراق از هیچ تلاشی دریغ نکردند، اما نفس گرم و مسیحایی امام راحل، روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان و توکل آنها به خداوند سرانجام سد دفاعی دشمن را درهم شکست و رزمندگان در سوم خرداد‌ماه در یک عملیات غافلگیرانه دشمن را وادار به عقب‌نشینی کردند و سرانجام خرمشهر به دامان کشور بازگشت.

وی اضافه کرد: این پیروزی از طرفی لبخند را بر لبان حضرت امام خمینی (ره) نشاند و زمینه شادی را در بین مردم فراهم کرد و از طرفی سرنوشت جنگ را به طور کلی تغییر داد.

صالح‌نیا خاطر نشان کرد: با این پیروزی روحیه رزمندگان اسلام چند برابر شد و زمینه‌ای فراهم آمد تا در کم‌ترین فرصت رزمندگان دست به عملیات‌های مختلفی بزنند و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنند.

وی خاطر نشان کرد: عزت و افتخار امروز ایران اسلامی مدیون حضرت امام خمینی (ره) و رزمندگانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند.

صالح‌نیا افزود: امروز به برکت وجود مقام معظم رهبری و بیانات ارزشمند ایشان تمام نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در تمام حوادث و جریانات نقش بر آب می‌شود و عزت اسلام و انقلاب در جهان چند برابر شده و زمینه را برای گسترش اسلام و انقلاب در کشورهای خاورمیانه فراهم کرده است.

به گزارش فارس، به مناسبت فرا رسیدن ایام آزادسازی خرمشهر و در جمعه شب شام غریبان حضرت امام هادی (ع) بعد از نماز مغرب و عشا مراسم پیاده‌روی در شهرستان کوهبنان با حضور جمعی از مسئولان، بسیجیان و خانواده‌های شهیدان و ایثارگران از مقابل فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج تا حرم شهدای گمنام شهر کوهبنان برگزار شد.

در پایان این پیاده‌روی حاضران با غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای گمنام ضمن تجدید‌بیعت با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان بار دیگر بر حمایت همه‌جانبه و بی‌چون و چرای خود از مقام معظم رهبری تأکید کردند.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول