اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

روحانیت و رهبری دینی عامل نجات کشور است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: روحانیت و رهبری دینی عامل نجات ملت و کشور است و مردم هیچ‌گاه نباید از این قشر جدا شوند.

روحانیت و رهبری دینی عامل نجات کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل سپاه پاسداران اظهار کرد: خداوند در سوره مبارکه «آل عمران» سخنانی بیان می‌کند که بیان‌کننده این مطلب است که ایمان، از طریق اجابت رسمی و اقرار و اعتراف به اسلام حاصل می‌شود.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) مردم را به منظور رستگاری، به اقرار کلمه «لا اله الا الله» دعوت کرد و در واقع ایشان، نخستین منادی و اذان‌گوی دین الهی است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به وجود افرادی چون سلمان، مقداد، بلال و ابوذر و پیشتازی آنها در گرویدن به اسلام گفت: خداوند به زبان ظاهری افراد نگاه نمی‌کند و باطن انسان‌ها را می‌نگرد و این در حالی است که برخی افراد چنان زیبا سخن می‌گویند که انسان را به تعجب وا می‌دارند اما در باطن، اسلام، انقلاب و رهبری را قبول ندارند.

وی با تاکید بر ایمان قلبی خاطر نشان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) به دلیل رسالت خویش، مزدی از مردم طلب نکرد بلکه تنها خواستار محبت واقعی به خود و خاندان خود بود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به فداکاری‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیان داشت: این افراد به خاطر اسلام و عشق به رهبری، جان خود را فدا کردند و هیچ‌گاه از رفتن به جبهه خسته نشدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: پس از آن همه خون دل خوردن و آبیاری درخت انقلاب با خون شهدا، اکنون نوبت ماست که این نظام را حفظ کنیم و این امر از طریق دو دستگی حاصل نمی‌شود زیرا دشمنان به دنبال گل‌آلود کردن آب و ماهی گرفتن از این مسئله هستند به همین دلیل دودستگی و اختلاف را در جامعه ترویج می‌کنند.

وی روحانیت را عامل نجات کشور دانست و تصریح کرد: هیچ‌گاه نباید رهبری و مرجعیت دینی را رها کرد زیرا خداوند نیز خواهان وحدت و همکاری همه مردم مسلمان با یکدیگر است و دشمنان نیز با دیدن ملت واحده، هیچ‌گاه قصد حمله به این کشور را نخواهند کرد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر لبیک به رهبر نظام اسلامی توسط همه مردم گفت: انسان‌ها دارای گناهانی هستند اما توبه به درگاه الهی و درخواست از او برای هم‌نشینی با ابرار، می‌تواند عامل نجات باشد.

این استاد حوزه علمیه خواستار درس‌آموزی از آیات قرآن شد و افزود: پیروی از خدا، رسول و رهبر جامعه اسلامی از دستورات قرآن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول