اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله امینی صورت گرفت

تبیین اخلاق حوزوی از دیدگاه امام خمینی(ره)

خبرگزاری فارس: همایش امام خمینی(ره)، حوزه و اخلاق در قم برگزار شده و طی آن نظرات بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص اخلاق حوزوی تبیین شد.

تبیین اخلاق حوزوی از دیدگاه امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همایش «امام خمینی، حوزه و اخلاق»، پیش از ظهر امروز در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دفتر قم و با حضور جمعی از طلاب و اندیشمندان حوزوی برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام حبیب‌الله موسوی، رئیس دفتر قم مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به سخنرانی پرداخت و با اشاره به تاکید اساتید حوزوی بر تهذیب نفس در کنار دروس علمی در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: مدرسان حوزوی همواره این مسئله را مدنظر داشته‌اند به طوری که طلاب در همان اوایل و در کنار دروس فقهی، کتاب‌های اخلاقی را نیز مطالعه کرده و از محضر اساتید اخلاق بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون فرهنگی دفتر قم مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در ادامه طی سخنانی خواستار تهذیب نفس طلاب با توجه به سیره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی شد و ادامه داد: اقشار مختلف مردم، اصول اخلاقی را از کارگزاران خود می‌آموزند، بنابراین ورود روحانیون به عرصه کارگزاری نظام باید همراه با تهذیب و تزکیه نفس باشد.

وی بیان داشت: جامعه نیازمند روحانیون عالم و عامل به اخلاق است زیرا تمام رفتارهای طلاب مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.

در ادامه این همایش از حجت‌الاسلام رضا مختاری، محقق و نویسنده کتاب درس‌نامه اخلاق تقدیر شد.

این کتاب با توجه به نیازهای طلاب و روحانیون به مباحث اخلاقی با رویکرد توجه به نظریات امام راحل(ره) به رشته تحریر درآمده است.

حجت‌الاسلام مختاری در سخنان کوتاهی به مناسبت انتشار این کتاب گفت: امام خمینی(ره) دارای سفارشات و تأکیدات فراوانی در خصوص اخلاق و تزکیه نفس هستند و پیروی از سیره ایشان تأثیر فراوانی بر طلاب خواهد داشت.

آیت‌الله ابراهیم امینی امام جمعه قم نیز در این همایش به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه در روایات اسلامی، تاکید فراوانی بر اخلاص در عمل شده است گفت: عامل اساسی محبوبیت امام خمینی(ره) خلوص نیت ایشان بود زیرا این امام بزرگوار نه تنها در عبادات، بلکه در امور سیاسی و اجتماعی نیز اخلاص را رعایت می‌کرد.

در پایان این همایش میزگردی علمی با حضور چند تن از کارشناسان حوزوی و مدرسان حوزه علمیه در خصوص اخلاق‌مداری روحانیون با رویکرد مبانی اخلاقی مورد نظر امام خمینی(ره) برگزار شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول