اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

علت قطع اضطراری گاز در بهمئی

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در پی قطع گاز در شهرستان بهمئی دلایل قطع گاز در این شهرستان را توضیح داد.

علت قطع اضطراری گاز در بهمئی

هوشنگ صیدالی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تعمیر اضطراری خط لوله گاز شماره یک و برطرف کردن نشتی‌های گاز در برخی شیرآلات این خط لوله علت قطع گاز در شهرستان بهمئی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قطع گاز در همه نقاط کشور و به دلایل مختلف امری طبیعی بوده، گفت: مردم باید همواره آمادگی لازم برای مواجهه با چنین شرایطی را داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیش‌بینی‌های لازم برای قطع گاز انجام شده یا نه، گفت: قطع گاز کاملا ناگهانی و اضطراری بوده و در چنین وضعی حتی فرصت اطلاع‌رسانی کافی هم وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: لازم است شهروندان گرامی این استان همواره، کپسول گاز و یا هر چیز جایگزین دیگری را برای چنین وضعی در خانه داشته باشند تا بتوانند در مدتی که گاز قطع است بدون مشکل چندانی کارهای روزمره خود را انجام دهند.

صیدالی با بیان اینکه بالاخره گاز به هر دلیلی قطع می‌شود، تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که مردم آمادگی لازم را برای قطع گاز را داشته باشند.

وی بیان کرد: حتی در این مورد با استاندار این استان هم صحبت کردم که حتی اگر لازم باشد مانورها و برنامه‌هایی را برای افزایش آمادگی مردم در چنین شرایطی برگزار کنیم.

این مسئول امور گازرسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی مشکلات مردم از جمله تعطیلی نانوایی‌ها را اینگونه پاسخ داد که بارها در جلسات مختلف تاکید کردم که نانوایی‌ها باید دوگانه‌سوز باشند و این امری معمول در همه استان‌ها است ولی در استان ما بلافاصله بعد از گسترش گازرسانی به مناطق، نانوایی‌ها را هم گازسوز می‌کنند.

صیدالی اضافه کرد: یک‌گانه‌سوز بودن نانوایی‌ها در شرایط قطع گاز مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می‌کند و یکی از آمادگی‌های لازم در مواجهه با چنین وضعی دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع قطع گاز شهر یاسوج در چند سال پیش اشاره کرد و ابراز داشت: خط لوله گاز این شهر از یک نقطه از رودخانه عبور می‌کند که به علت حوادث متعددی از جمله سیلاب ممکن است دچار مشکل، نشتی و یا ترکیدگی شود کما اینکه این اتفاق یک بار افتاده است.

وی گفت: در چنین حالتی وقتی لوله گاز دچار ترکیدگی شود دیگر کاری نمی‌شود کرد و تنها باید مردم بتوانند با این شرایط کنار بیایند.

صیدالی افزود: برگزاری مانور در این زمینه امری لازم است و ما باید بدانیم که قطع گاز به هر حال پیش می‌آید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در استانی مثل گلستان بارها گاز قطع می‌شود و صدای کسی هم در نمی‌آید چون مردم آمادگی لازم را پیدا کردند.

وی با تاکید بر این نکته که در مورد شهرستان دنا و شهر سی‌سخت نیز چنین مشکلی پیش آمده ولی نیاز به مجوز یک ماهه برای تعمیرات بود، که ما هرگز چنین کاری نکردیم و گفتیم که باید در حداکثر چهار تا پنج روز عملیات تعمیر و بازسازی به اتمام برسد.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد شهرستان بهمئی هم گفت: تعمیرات از دیروز آغاز شده و در شش روز به پایان می‌رسد.

صیدالی با اشاره به این موضوع که اکنون که فصل تابستان بوده و نیاز کمتری به گاز وجود دارد، مردم این همه مشکل پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق که کاملا هم غیرمنتظره اضطراری است در زمستان پیش بیاید باید چکار کرد.

وی عنوان کرد: باید با همکاری دیگر مسئولان اقداماتی صورت گیرد که این آمادگی در مردم به‌وجود آید.

در روز گذشته و در پی قطع گاز بسیاری از مردم شهرستان بهمئی در تماس با خبرگزاری فارس خواستار پیگیری موضوع شدند.

گفتنی است گاز شهر لیکک از دیروز به مدت شش روز قطع است که این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده، به‌طوری که اکنون شاهد صفوف طولانی مردم در جلوی تنها نانوایی گازوئیل‌سوز این شهر هستیم.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول