اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایران بلندگوی جدید سیاسی میان قدرت‌های غرب و شرق

رضایی: 1+5 راهی جز امتیاز دادن به ایران ندارد

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران مقتدرانه مذاکرات را از استانبول به بغداد کشاند که این خود نشانه پیروزی ایران و ایستادگی ملت و مقام معظم رهبری است و 1+5 راهی جز امتیاز دادن به ایران ندارد.

رضایی: 1+5 راهی جز امتیاز دادن به ایران ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن رضایی دقایقی قبل در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مردم مشهد اظهار داشت: ملت ایران 8 سال در دوران جنگ مبارزه برای مقابله با جنگ تحمیلی داشت و با وجود پیروزی ایران در جنگ مقابل رژیم بعثی هم‌چنان جنگ ایران ادامه دارد اما امروز در قالب ایستادگی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دیروز صحنه جنگ ایران مبارزه برای تهاجم دشمن به خاک ایران بود اما امروز ایستادگی جنگ دوباره ایران در مقابل هر کشور یا هر قدرتی که بخواهد مانع پیشرفت ایران شود و این جنگ تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) و حکومت ناب محمدی ادامه پیدا می‌کند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات اخیر کشور در عرصه سیاسی اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمن سعی در مقابله با پیشرفت ایران در عرصه‌های گوناگون علمی و فناوری داشت چرا که می‌داند پیشرفت ایران می‌تواند سبب الگو شدن این کشور برای یک میلیارد جمعیت مسلمان جهان شود.

وی با اشاره به اینکه فراز و نشیب‌های متفاوتی در این مدت و در راه مقابله با پیشرفت ایران از سوی خاک قدرت‌های غرب و شرق بر ایران تحمیل شد، افزود: پس از آنکه ایستادگی مردم ایران در عرصه‌های گوناگون به قدرت‌های غرب و شرق دنیا ثابت شد آنان در چند سال اخیر سعی کردند با بهانه کردن انرژی هسته‌ای ایران مانعی برای پیشرفت ایران و الگو شدن این کشور برای یک میلیارد جمعیت مسلمان جهان شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برنامه‌های دشمن در چند ماهه اخیر و سنگ‌اندازی‌های آنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران گفت: 7 یا 8 ماه گذشته رئیس جمهور وقت آمریکا مسئله هسته‌ای ایران را مطرح کرد، این در حالی بود که ایران در چارچوب قوانین MPT‌ و قوانین بین‌المللی سعی در غنی‌سازی هسته‌ای داشت و به دنبال ساخت بمب اتمی نبود.

رضایی با بیان اینکه مطرح کردن ساخت بمب هسته‌ای از سوی کشورها بهانه‌ای ناجوانمردانه برای تحمیل کردن فشارها علیه ایران بود، اظهار داشت: پس از مطرح کردن بهانه‌های هسته‌ای و ارائه قطعنامه‌هایی آرام آرام سعی کردند تحریم‌ها را علیه ایران تشدید کنند که در این راستا با عنوان 1929 مشکلاتی را برای ایران در عرصه‌های گوناگون بین‌المللی فراهم کردند.

وی ادامه داد: در این راستا سنگ‌اندازی این کشورها تا جایی پیش رفت که حتی برای ایران در عرصه مبادلات ارزی مشکلاتی را برای کشور ما ایجاد کردند و هر روز در این سو و آن سوی کشورها با تهدید مانع مبادلاتی ایران با این کشورها می‌شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایداری و ایستادگی ملت ایران و وحدت مردم ایران با مقام معظم رهبری در مقابل این‌گونه مسائل ادامه داد: هنگامی که وحدت و ایستادگی ملت ایران در عرصه‌های گوناگون به آنان ثابت شد از دی‌ماه گذشته روش خود را برای مقابله با ایران تغییر دادند و تصمیم بر جنگ با ایران و یا پیدا کردن راه دیگری برای مقابله با نفوذ ایران در عرصه‌های بین‌‌المللی میان سایر کشورها شدند.

وی با اشاره به طرحی که آمریکا و اسرائیل در این راستا برای زیر فشار قرار دادن ایران ارائه داده بودند، گفت: البته هنوز جزئیات این طرح به صورت کامل برای ملت ایران باز نشده است اما مطمئن هستم سال‌های آینده مردم ایران خواهند فهمید که جریان‌های غرب و اسرائیل چگونه می‌خواستند مانع پیشرفت ایران شوند.

وی با اشاره به جریان بیداری اسلامی ادامه داد: با توجه به شکل‌گیری جریان بیداری اسلامی سردمداران غربی در ارائه طرحی خواستند سوریه و حزب‌الله را از عرصه بین‌المللی خارج کنند و با این اقدام مقدمات حمله به تهران را فراهم کنند.

وی با اشاره به بحث دموکراسی و آزادی در کشور سوریه گفت: ایران نیز بارها به کشور سوریه در ارتباط با مردم‌سالاری و آزادی گفته است و رهبر معظم انقلاب و دولت نیز بر این نکته تأکید دارند و در این راستا نیز دولت سوریه هم اقدامات و حرکت‌هایی برای بحث دموکراسی و مردم‌سالاری انجام داده است.

وی با اشاره به پشت صحنه بودن عربستان در بحث سوریه و مشکلات مطرح شده اخیر این کشور گفت: مگر در عربستان انتخاباتی که نشانی از آزادی و مردم‌سالاری است برگزار می‌شود که آنان این‌گونه سوریه را هدف قرار داده‌اند.

آنچه که در این ارتباط اهمیت دارد این است که حذف سوریه و خلع سلاح حزب‌الله شرایط را برای حمله به تهران و ایران فراهم می‌کند.

رضایی با بیان اینکه این طرح آمریکا به لطف خدا شکست خورد افزود: در ارائه این طرح با توجه به ایستادگی ملت ایران آمریکا و کشور صهیونیست دچار اختلافاتی شدند، به گونه‌ای که حتی اسرائیل حمله به ایران را مطرح می‌کرد و آمریکا با این طرح مخالفت می‌کرد و حمله به ایران را مشروط به خلع سلاح حزب‌الله و سقوط سوریه مطرح کرد.

وی گفت: آنچه که مسلم است در عرصه کنونی و در مباحث نظیر انرژی هسته‌ای ایران کشورمان نخستین میوه ایستادگی خود را اکنون می‌چیند که یکی از آن دلایلی که می‌توان گفت ایران در این عرصه صاحب پیروزی شده است کشاندن مذاکرات به بغداد و پس از آن به مسکو بوده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول