اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

اجازه نمی‌دهیم گروهی با زد و بند خلاف مصالح نظام حرکت کنند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با زد و بند خلاف مصالح نظام حرکت کنند همچنین برخی از دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به بیت‌المال حساسیت لازم را ندارند.

اجازه نمی‌دهیم گروهی با زد و بند خلاف مصالح نظام حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز پنج‌شنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: استان ما در ارتقای سلامت اداری یکی از رتبه‌های برتر کشور را دارد.

وی تشکیل شورای هماهنگی امور حقوقی در سطح استان‌ها را یکی از اقدامات مناسب دولت در این بخش عنوان کرد و گفت: در این بخش خلأهایی وجود دارد که تشکیل این شورا می‌تواند تا حدودی این کمبودات را جبران کند.

رشید ادامه داد: در برخی از دستگاه‌های اجرایی حساسیت لازم در مورد حقوق دولت که همان بیت‌المال است، وجود ندارد که باید بازنگری لازم در این مورد انجام شود چرا که ما در این زمینه مسئول هستیم و حکومت اسلامی باید دامنه بسط عدالت باشد.

* تضییع حقوق مردم در جامعه اسلامی یک ننگ است

وی با بیان اینکه هیچ مسئولی حق تضییع حقوق مردم را ندارد، تصریح کرد: حقوق توده‌های مردم برای ما دارای اهمیت است چراکه برخی از افراد جامعه زبان اعتراض ندارند و اگر در جامعه اسلامی تضییع حقوقی صورت گیرد یک ننگ است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نظام و دولت رویکرد اساسی نسبت به توده‌های مردم دارد، اظهار داشت: مسئولان باید در مورد حقوق مردم حساسیت داشته باشند.

رشید ادامه داد: جناح‌گیری‌های سیاسی نباید خدمت به مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد و در این مورد باید نظارت‌ها نیز افزایش یابد.

وی از کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان خواست که اختلافات اداری بین دستگاهی‌ را قبل از ارجاع به مراجع قضایی در خود ادارات و دستگاه‌های اجرایی حل و فصل کنند و در صورت عدم نتیجه‌گیری پرونده به مراجع قضایی ارجاع شود.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در استان باید تمام قراردادها و تفاهمنامه‌ها توسط رابطان و مشاوران قضایی استان مورد بررسی و تایید قرار گیرد و بعد اجرایی شود چرا که این کار سبب کاهش دغدغه‌های مسئولان می‌شود.

رشید خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی برای به‌‌روز شدن اطلاعات مشاوران حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول