اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی:

مسکن مهر خراسان جنوبی مشکل خدمات زیربنایی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی تأمین خدمات زیربنایی را مشکل اصلی پروژه‌های مسکن مهر استان دانست و گفت: باید با همکاری دستگاه‌های مسئول این مشکل برطرف شود.

مسکن مهر خراسان جنوبی مشکل خدمات زیربنایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود محسن‌زاده در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اینکه سال جاری سال اتمام مسکن مهر در استان است، اظهار داشت: باید تمامی پروژه‌هایی که در سطح استان آغاز شده تا پایان سال انجام و به اتمام برسد.

وی سهمیه استان در ساخت مسکن مهر را تاکنون 25 هزار و 200 واحد مسکونی دانست و گفت: در سطح استان کار ساخت 25 هزار و 400 واحد مسکونی آغاز شده و برای 25 هزار و 437 واحد پروانه ساخت صادر شده است.

*اتمام و نازک‌کاری 13 هزار واحد در سطح استان

مدیر کل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اتمام کار 13 هزار و 78 واحد مسکن مهر در سطح استان افزود: تاکنون کار پی‌سازی 24 هزار و 238 واحد و 19 هزار و 777 واحد کار اجرای اسکلت آن به انجام رسیده است.

محسن‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون در سطح استان کار اتمام سقف 18 هزار و 499 واحد مسکن مهر انجام گرفته است، ادامه داد: تعداد 17 هزار و 167 واحد نیز کار سفت‌کاری آن انجام شده است.

وی با اشاره به ساخت 2 هزار واحد مسکن مهر مازاد بر نیاز در مرکز استان تصریح کرد: حدود 4 هزار و 500 واحد نیز برای سهمیه سال 91 پیش‌بینی شده که به صورت انبوه‌سازی نخواهد بود و در قالب امور خودمالکی انجام می‌گیرد.

*ساخت 2 هزار واحد مسکن مهر مازاد بر نیاز در مرکز استان

مدیر کل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح 2 هزار واحد مسکن مهر آماده در سطح استان گفت: به سبب مهیا نبودن خدمات زیربنایی، این واحدها برای تحویل به متقاضیان مشکل دارند.

محسن‌زاده  خواستار تکمیل امور و خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر استان شد و اضافه کرد: تفکیک عرصه، اعیانی، اسناد،  فروش اقساطی و خدمات زیربنایی به واحدهای مسکن مهر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: 25 هزار واحد مسکن اعم از مسکن روستایی، شهری، شهرهای زیر 25 هزار خانوار و بالای 25 هزار خانوار سهمیه استان تا پایان سال جاری است که باید تمامی این واحدها خدمات زیربنایی آنها انجام بگیرد.

مدیر کل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی مشکل اصلی مسکن مهر را تأمین خدمات زیربنایی در مرکز استان دانست و افزود: حدود 18 هزار واحد مسکونی در مرکز استان کار ساخت آن آغاز شده و در سایت‌های مختلف به بهره‌برداری رسیده و با مشکل تأمین خدمات زیربنایی مواجه هستند.

کاظم اولیایی معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه از آمادگی ادارات برق، آب و فاضلاب برای تأمین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر سطح استان خبر داد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول