اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه اشتغال صورت گرفت

انتقاد معاون استاندار خراسان جنوبی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

خبرگزاری فارس:‌ معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی با انتقاد از عملکرد بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی گفت: این روند باید تسریع شود تا مشکلات موجود در این بخش حل شود.

انتقاد معاون استاندار خراسان جنوبی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی عصر امروز در جمع مدیران اقتصادی استان اظهار داشت: مبلغ پرداخت شده تسهیلات مشاغل خانگی در سطح استان طی سال گذشته تاکنون حدود 9 میلیارد تومان بوده است در حالی که مبلغ مصوب در این بخش 27 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال باید در اولویت قرار گیرد، افزود: بانک تجارت باید موانع موجود را در پرداخت تسهیلاتی به مبلغ 25 میلیارد تومان به شرکت گاز استان برطرف سازد چرا که این سرمایه‌گذاری ایجاد اشتغال را در پی دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: نرخ بیکاری هر استان مهمترین دغدغه مسئولان است و باید تمامی مسئولان نسبت به کم کردن نرخ بیکاری خراسان‌‌جنوبی اقدام کنند.

امینی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان نوپایی بوده و از نرخ مشارکت اقتصادی بالایی برخوردار است، افزود: این استان از نرخ جمعیت فعال و در سنین کار بالایی برخوردار بوده و پتانسیل لازم برای توسعه را دارد که باید مسئولان این موضوع را مدیریت و ساماندهی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه میزان اشتغال تعهد شده استان در سال گذشته را 24 هزار و 497 نفر ذکر کرد و اظهارداشت: طی سال گذشته 27 هزار و 181 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

عابدین محمدی همچنین تعداد مجوزهای صادر شده مشاغل خانگی در سطح استان طی سال گذشته را 11 هزار و 537 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد 9 هزار و 51 مورد به بانک های استان معرفی شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول