اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

خرید آرا توسط نامزدهای سران رژیم سابق مصر/احمد شفیق برای خرید رای یک میلیارد پوند هزینه کرد

خبرگزاری فارس: فراخوان ارتش برای حضور پرشور مردم در انتخابات، تیراندازی به سوی حمدین صباحی و تلاش برای خرید آرا توسط نامزدهای وابسته به رژیم سابق مهمترین اخبار انتخاباتی مصر هستند.

خرید آرا توسط نامزدهای سران رژیم سابق مصر/احمد شفیق برای خرید رای یک میلیارد پوند هزینه کرد

به گزارش فارس، دومین روز از انتخابات ریاست جمهوری مصر در حالی در این کشور جریان دارد که منابع مختلف خبری از استقبال گسترده‌تر مردمی از این انتخابات نسبت به روز پیش از آن خبر می‌دهند.

 

تیر اندازی به اعضای ستاد انتخاباتی حمدین صباحی

 

"احمد کمال"، مسئول ستاد انتخاباتی "حمدین صباحی" از تیراندازی افراد ناشناس به  اعضای ستاد صباحی در روستای "نجع خضر" خبر داد.

این در حالی است که برخی منابع خبری از تیراندازی افراد ناشناس به سمت "محمد سلیم العوا"، نامزد اسلام‌گرای انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر داده بودند که بعد ستاد انتخاباتی وی این خبر را تکذیب کرد.

روز گذشته در قاهره یک پلیس به ضرب گلوله افراد ناشناس مقابل یکی از شعب اخذ رای کشته شد.

 

فراخوان ارتش مصر برای حضور پرشور در انتخابات

 

از سوی دیگر ارتش مصر پس از بسته شدن صندوق‌ها رای گیری در روز اول انتخابات با پخش بروشورهایی از مردم این کشور خواست که حضور پر شورتری در روز دوم انتخابات داشته باشند.

این بروشورها از تمام اقشار مردم مصر می‌خواست برای تامین امنیت و سلامت همگی پای صندوق‌های رای حضور یافته و با هم با اصلاحات سیاسی و دموکراتیک آینده‌ای بهتر را برای مصر رقم بزنند.

 

فراخوان قبطی‌ها برای حضور گسترده در انتخابات

 

از سوی دیگر منابع وابسته به کلیسای قبطی‌های مصر اعلام کردند: انتخابات مصر وظیفه ملی است و کلیسا نگاه واحدی به همه نامزدها دارد و کلیسا به پیروان خود اجازه داده است، به نامزد مورد علاقه خود رای بدهند.

 

28 مصدوم در روز اول انتخابات

 

"احمد الانصاری"، معاون سازمان اورژانس مصر تاکید کرد: در روز اول انتخابات ریاست جمهوری مصر 28 نفر مصدوم شدند که 19 نفر به بیمارستان منتقل شدند، اما 9 نفر دیگر در همان حوزه‌های انتخاباتی تحت مداوا قرار گرفتند.

الانصاری در ادامه افزود: مورد فوتی گزارش نشده، اما دو مورد شکستگی پا درباره مسئولان برگزاری انتخابات داشتیم.

 

خرید رای توسط نامزدهای رژیم سابق

 

از سوی دیگر "محمد الشهاوی"، یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی "عبدالمنعم ابوالفتوح" با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته از جمله خرید آرا توسط برخی نامزدها گفت: نرخ هر رای در ساعات اولیه 200 پوند بود و در آخر وقت به 500 پوند رسید.

الشهاوی افزود: احمد شفیق، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک از جمله نامزدهایی است که دست به خرید رای می‌زند و هنچنان به تخلف خود ادامه می‌دهد.

کمیته عالی انتخابات مصر شب گذشته نیز اعلام کرده بود، به خاطر برخی تخلفات از شفیق شکایت کرده است.

"عصام سلطان "، از نمایندگان پارلمان الشعب مصر نیز در اظهاری گفت که احمد شفیق نامزد وابسته به رژیم سابق تاکنون یک ملیارد پوند هزینه کرده است.

این نماینده پارلمان مصر الشعب در ادامه افزود: برخی پوسترهای تبلیغاتی احمد شفیق در جاده مصر-اسکندریه 200 هزار پوند هزینه برداشته است.

 

بخت بالای مرسی برای پیروزی

 

از سوی دیگر "عصام العریان" معاون حزب آزادی و عدالت وابسته به گروه اخوان المسلمون از شانس بالای نامزد این گروه و احتمال پیروزی وی در همان دور اول خبر داد.

دومین روز انتخابات ریاست جمهوری مصر با استقبالی گسترده‌تر در حال برگزاری است.

رئیس جمهوری آینده مصر باید حداکثر مطلق (50 + 1 در صد) آرا را به دست آورد و در صورتی که هیچ یک از نامزدهای شرکت کننده در مرحله اول به کسب این میزان از آرا موفق نشود، انتخابات مرحله دوم با حضور دو نامزد حائز بیشترین شمار آرا در روزهای 16 و 17 ژوئن برگزار خواهد شد.

قرار است، 30 ژوئن شورای عالی نظامی حاکم بر مصر قدرت را به رئیس جمهوری منتخب واگذار کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول