اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

حضور مشکوک سفیر آمریکا در حوزه‌های انتخاباتی مصر

خبرگزاری فارس: حضور مشکوک سفیر آمریکا در قاهره از برخی شعب اخذ رای و اعلام کمیته عالی انتخابات مصر مبنی بر امکان مشارکت مبارک در انتخابات از خبرهای انتخاباتی مصر هستند.

حضور مشکوک سفیر آمریکا در حوزه‌های انتخاباتی مصر

به گزارش فارس، نخستین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از سه دهه حاکمیت دیکتاتوری حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر که از ساعت 8 بامداد امروز به وقت محلی در مصر شروع شده بود، همچنان ادامه دارد.

 

حمدین صباحی: خون شهدای انقلاب پایمال نخواهد شد

 

حمدین صباحی، نامزد ملی‌گرای مستقل انتخابات ریاست جمهوری مصر ساعتی پیش با حضور در شعبه اخذ رای در منطقه "العجوزه"، در یکی از مناطق قاهره رای خود را به صندوق انداخت.

وی پس از آن در سخنانی وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات برای شهروندان فقیر و مستمند مصری مسکن فراعم خواهد کرد و اجازه نخواهد داد، خون شهدای انقلاب پایمال شود.

 

کمیته انتخابات: مبارک در صورت تمایل می‌تواند در انتخابات شرکت کند

 

دبیرکل کمیته انتخابات ریاست جمهوری مصر در گفتگو با روزنامه "المصری الیوم" اعلام کرد: با توجه به اینکه حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و پسرانش جمال، هنوز در دادگاه مجرم شناخته نشده‌اند، در صورتی که خودشان بخواهند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

این درحالی است که بسیاری از سران رژیم سابق مانند احمد شفیق، آخرین نخست‌ وزیر حسنی مبارک، احمد طیب، شیخ الازهر و .. با وجود لازم الاجرا بودن قانون برکناری سیاسی سران رژیم سابق و ممنوع از حضور در انتخابات آرای خود را به صندوق‌های رای ریختند.

سرکشی سفیر امریکا در قاهره از برخی شعب اخذ رای

"آن پاترسون"، سفیر آمریکا در قاهره با سفر به استان الشرقیه و حضور در شهر "الزقازیق" به برخی از شعب اخذ رای جهت نظارت بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سرکشی کرد.

 

خالد علی و مظهر شاهین آرا خود را به صندوق‌ها انداختند

 

خالد علی، نامزد چپ‌گرای مستقل انتخابات ریاست جمهوری مصر به همراه شیخ "مظهر شاهین" که به خطیب التحریر در میان مصری‌ها معروف است، با حضور در یکی از شعب اخذ رای در قاهره آرای خود را به صندوق‌های رای انداختند.

خالد علی پس از انداختن رای خود در صندوق در سخنانی گفت که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر بزرگ‌ترین موفقیت و دستاورد انقلاب 25 ژانویه مصر است.

وی تاکید کرد که به نامزد منتخب مردم احترام گذاشته و آن را می‌پذیرد، اما در عین حال از رای دهندگان مصری خواست کسی را انتخاب نکنند که مصر را به نظام سابق آن بازگرداند.

شیخ مظهر شاهین نیز در سخنانی گفت: امروز روز بزرگی برای مردم مصر است، چون در آن شهروندان احساس می‌کنند که رای و دیدگاه آنها در تعیین سرنوشت و آینده مصر بدون دخالت کسی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول