اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

شکایت از احمد شفیق به دلیل تخلف انتخاباتی

خبرگزاری فارس: کمیته عالی انتخابات مصر از شکایت این کمیته از "احمد شفیق"، نخست وزیر حسنی مبارک به دلیل نقض قانون سکوت تبلیغاتی، به دادستان کل این کشور خبر داد.

شکایت از احمد شفیق به دلیل تخلف انتخاباتی

به گزارش فارس، انتخابات ریاست جمهوری مصر در حالی‌که در جریان است که منابع خبری مصری از ادامه استقبال پرشور مردم در این انتخابات خبر می‌دهند.

 

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور رای خود را به صندوق انداخت

 

"کمال الجنزوری"، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور مصر ساعتی پیش در منطقه مصر الجدیده قاهره حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

وی در سخنانی بر لزوم حضور گسترده مردم مصر در این انتخابات به گونه‌ای که شایسته نام و جایگاه مصر و مردمش باشد، تاکید کرد.

 

شکایت از احمد شفیق

 

"فاروق سلطان"، رئیس کمیته عالی انتخابات مصر از شکایت این کمیته علیه "احمد شفیق" به دلیل نقض قانون سکوت تبلیغاتی، به دادستان کل این کشور خبر داد.

این در حالی است که شماری از شهروندان مصری نیز تاکید کرده‌اند، شماری از هواداران برخی از نامزدهای وابسته به رژیم سابق با شایعه پراکنی می‌گویند که نامزدهایی مانند "عبدالمنعم ابوالفتوح" و "حمدین صباحی" از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرده‌اند.

این شهروندان می‌گویند: هدف هواداران رژیم سابق از این شایعه پراکنی عدم ریخته شدن آرای مردم به این نامزدهاست.

انتخابات ریاست جمهوری مصر امروز ساعت 8 آغاز و ساعت 20 به وقت محلی پایان خواهد یافت. این انتخابات فردا نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری آینده باید حداکثر مطلق آرا را به دست آورد و در صورتی که هیچ یک از نامزدهای شرکت کننده در مرحله اول به کسب این میزان از آرا موفق نشود، انتخابات مرحله دوم با حضور دو نامزد حائز بیشترین شمار آرا در روزهای 16 و 17 ژوئن برگزار خواهد شد.

قرار است، 30 ژوئن شورای عالی نظامی حاکم بر مصر قدرت را به رئیس جمهوری منتخب تحویل دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول