اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

814 ملایری برای استفاده از تسهیلات کشاورزی ثبت نام کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر گفت: 814 نفر در سامانه اداره کار برای استفاده از تسهیلات کشاورزی ثبت نام کردند.

814 ملایری برای استفاده از تسهیلات کشاورزی ثبت نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور بعد از ظهر امروز چهارشنبه در هفتمین جلسه کارگروه توسعه و کشاورزی ملایر به شعار امسال مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به این شعار امسال طبق تأکیدات رهبری باید در زمینه‌های مختلف به تولید ملی توجه شود که توجه به توسعه کشاورزی می‌تواند در رسیدن به این امر مهم باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات رئیس جمهور توجه به بخش کشاورزی یکی از اولویت‌های مهم دولت است که که این کارگروه‌ها با توجه به تأکیدات ایشان در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

فرماندار ملایر ابراز داشت: هدف از تشکیل این کارگروه تلاش برای برنامه‌ریزی به منظور تولیدات باکیفیت در این بخش و رفع مشکل بیکاری و اشتغال‌زایی برای جوانان و توسعه کمی و کیفی کشاورزی است.

وی به وظایف کارگروه توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این کارگروه مسائل مربوط، ریز و دقیق مورد پیگیری قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا بخش کشاورزی با روند مطلوب‌تری در شهرستان و استان پیش برود.

خیریانپور بر برگزاری جلسات این کارگروه به صورت منظم تأکید کرد و افزود: تا کنون 5 هزار و 832 هکتار از اراضی ملی برای استفاده در بخش کشاورزی استعدادیابی شده که از این مقدار 2 هزار و 320 هکتار متعلق به استان همدان است و یک هزار و 670 هکتار از اراضی در ملایر شناسایی شده است.

وی بر همت و تلاش مضاعف مسئولان بخش کشاورزی برای هرچه بهتر شدن توسعه کشاورزی تأکید کرد و گفت: اراضی کشاورزی در اختیار افراد فاقد زمین، افراد کم‌زمین و افراد بیکار قرار می‌گیرد.

فرماندار ملایر ابراز داشت: از ابتدای فروردین تا 25 اردیبهشت ماه 814 نفر در سامانه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده‌اند که 13 نفر در قالب شرکت تعاونی، مرتبط با بخش کشاورزی و 402 نفر در قالب انفرادی مورد برسی قرار گرفتند و در مجموع از تعداد ثبت‌نام کنندگان در سایت 415 نفر واجد شرایط استفاده از شرایط بوده‌اند و در اجرای طرح‌های کشاورزی توجیه شده‌اند.

در این جلسه شش طرح شامل "ایجاد مرغداری گوشتی، گاوداری 100 رأسی، بسته‌بندی کشمش، پرورش زنبور عسل، پرورش بوقلمون و یک دامداری گوسفند 75 رأسی به تصویب رسید که این طرح‌ها 32 نفر اشتغالزایی دارد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول