اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اعلام کرد

باروری 50 هزار هکتار باغ سیب در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: 50 هزار هکتار باغ سیب بارور در استان داریم.

باروری 50 هزار هکتار باغ سیب در آذربایجان‌غربی

مقصود قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در ارومیه اظهار داشت: 60 هزار هکتار باغ سیب در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این میزان 50 هزار هکتار بارور است.

وی با بیان اینکه 10 درصد از باغات سیب استان غیربارور هستند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت آذربایجان‌غربی کانون هماهنگی دانش و صنعت سیب در استان افتتاح شده است.

این مسئول با تاکید بر بهره‌وری هر چه بیشتر این کانون افزود: امیدواریم شاهد بهره‌وری مناسب کانون هماهنگی دانش و صنعت سیب در آذربایجان‌غربی باشیم.

قربانی باغبانی را از مزیت‌های استان عنوان کرد و گفت: آذربایجان‌غربی 120 هزار هکتار باغ دارد که 50 درصد آن به کشت سیب اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از کل باغات استان 25 درصد به کشت انگور اختصاص یافته است.

این مسئول با اشاره به میزان تولید سیب در استان تصریح کرد: سالانه یک میلیون و 400 هزار تن سیب از باغات استان برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به ارقام سیب تولیدی استان اظهار داشت: 15 رقم سیب در استان کشت، داشت و برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول