اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خبر داد

راه‌اندازی باغ پرندگان در تیس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: به‌زودی با همکاری کمیته طبیعت‌گردی کشور، باغ پرندگان در باغ تیس راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی باغ پرندگان در تیس

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار، شهباز یزدانی در دیدار با مدیران و کارشناسان سازمان محیط زیست استان سیستان‌وبلوچستان با اشاره به جاذبه‌های گردشگری به‌ویژه اکوتوریسم چابهار، اظهار داشت: جاذبه‌های گردشگری چابهار در قیاس با سایر جاها حتی با برخی از کشورهای دنیا قابل مقایسه نیست.

وی افزود: افزایش چهار برابری ورود گردشگر به چابهار در ایام نوروز از سراسر کشور در مقایسه با سال‌های گذشته به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان داشت: به‌زودی با همکاری کمیته طبیعت‌گردی کشور، باغ پرندگان در باغ تیس راه‌اندازی می‌شود تا گردشگران و مردم منطقه از آن استفاده کنند.

یزدانی خاطرنشان کرد: معرفی و شناساندن چابهار به مردم با رویکرد هویت‌شناسی با تکیه بر تمدن 5 هزار ساله و سایر مباحث فرهنگی استان سیستان‌وبلوچستان در حال انجام است.

وی گفت: استفاده از انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی و باد در قالب پروژه‌‌های قابل انجام هم می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند و هم می‌تواند زمینه‌ای برای جذب گردشگر به منطقه باشد.

در این نشست، خسرو افسری مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان بر بهره‌برداری از جاذبه‌های اکوتوریستی منطقه در بحث مرجان‌های دریایی که اکنون از اسکله شهید بهشتی به محدوده منطقه آزاد چابهار منتقل شده‌اند، تاکید کرد.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول