اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

اخلاق و معنویت برنامه کلیدی مراکز آموزش عالی باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اخلاق، معنویت و ارزش‌محوری باید برنامه کلیدی مراکز آموزش عالی به ویژه در استان دارالعباده یزد باشد.

اخلاق و معنویت برنامه کلیدی مراکز آموزش عالی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در دیدار رؤسای مراکز، مدیران گروه‌ها و مدیران ستادی دانشگاه‌های پیام نور استان یزد با اشاره به اهمیت علم و دانش و نقش فعالیت‌های دینی در ارتقای معنوی دانشجویان اظهار داشت: رویکرد و برنامه کلیدی مراکز آموزش عالی باید ترویج اخلاق، معنویت و ارزش‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با به کارگیری انواع ابزارهای نوین فرهنگی همه هویت و اعتقادات نسل جوان و دانشجویان ما را مورد هجمه خود قرار داده است، تاکید کرد: اگر دانشجویان بر اساس دین و آموزه‌های مکتب حیات‌بخش اسلام تربیت شوند، به طور قطع هیچ دشمنی در تهدید نرم خود به اهدافش نمی‌رسد.

ناصری اظهار داشت: هدف اصلی زندگی انسان‌ها، کمال و تقرب به خداست و دانشگاه‌ها باید در تربیت چنین انسان‌هایی بکوشند.

امام جمعه یزد یادآور شد: علمی مفید است که انسان‌ها را به حق و حقیقت، کمال مطلق، پاکی‌ها، تقرب خداوندی و ارزش‌ها رهنمون سازد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز در سطح مدارس و دانشگاه‌ها به صورت جدی به مقوله اخلاق، معنویت و تربیت دینی پرداخته نمی‌شود، بر لزوم برنامه‌ریزی و عنایت خاص متولیان امر توصیه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، علم زدگی بدون اخلاق و ارزش‌ها را یک خطر دانست که باید از آن جلوگیری شود.

وی همچنین از مسئولان دانشگاه پیام نور استان یزد به خاطر اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و دینی و رسیدگی به مبحث عفاف و حجاب قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی کوتاه از سوابق دانشگاه، عملکرد و برنامه‌های در دست اجرا، دامنه فعالیت‌های فرهنگی، علمی و عمرانی دانشگاه را تشریح کرد.

وی گفت: در حال حاضر همکاری‌های خوبی از سوی مسئولان ملی و استانی برای گسترش دانشگاه صورت گرفته که امیدواریم امام جمعه یزد نیز با ارائه رهنمودهای خود ما را دراین طریق یاری کنند.

عباس کلانتری، حضور 30 هزار دانشجو در 104 رشته کارشناسی، 26 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور را پتانسیل فوق‌العاده ارزشمندی برشمرد و تأکید کرد: از جمله برنامه‌های مهم دانشگاه تا سال 93 افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد تا 50 رشته و دکترا تا هفت رشته است.

وی افزایش سطح علمی دانشجویان دانشگاه را یکی از اهداف مهم برشمرد و تصریح کرد: دانشگاه پیام نور به طور قطع با ظرفیت‌سازی که خواهد داشت، امکان تحقق برخی از اهداف کشور در زمینه اشتغال‌زایی، تخصص‌گرایی و استفاده از نیروهای توانمند بومی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول