اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

معنویات و اخلاق در ورزش قم نهادینه شده است

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: اتکا به ارزش‌ها، معنویات و اخلاق حرکت ارزشمندی است که در ورزش قم نهادینه شده است و باید تلاش کنیم در تمام نقاط کشور توسعه یابد.

معنویات و اخلاق در ورزش قم نهادینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در همایش بررسی راهکارهای ارتقای فرهنگ دینی در ورزش و آیین تجلیل از تیم فوتبال صبای قم تصریح کرد: مدتی است که حرکتی در ورزش قم آغاز شده است که ورزش با معنویات، اخلاق و ارزش‌های والای انسانی همراه باشد و خوشبختانه این مهم به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در فوتبال امروز شاهد رعایت ارزش‌های انسانی و اخلاقی نیستیم اما تیمی مانند صبای قم توانسته است در فوتبال کشور نماد ارزش‌های اخلاقی و معنویت در ورزش باشد، دستاورد مهمی که نیاز است توسط تیمی مانند صبای قم به نقاط مختلف کشور اشاعه یابد.

استاندار قم اظهار کرد: رعایت آنچه که موجب ارتقای ورزش و تقویت جایگاه ورزشکاران می‌شود یعنی انسانیت و اخلاق، خوشبختانه در ورزش قم به خوبی نهادینه شده است و امروز باید این مهم توسط شما ورزشکاران گسترش پیدا کند.

وی بیان داشت: همه ما می‌دانیم که انسان موجودی پیچیده است که اگر در تمایلات مادی و رسیدن به خواهش‌های نفسانی غوطه‌ور شود و به زمینه جسمی خود توجه کند، به اندازه غفلت از روح معنویت قطعا در ورطه سقوط قرار می‌گیرد.

موسی‌پور با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ دینی در ورزش کشور و تمام عرصه‌ها ادامه داد: در نقطه مقابل اگر به ارزش‌های انسانی و معنویت توجه کنیم قطعا از هر نظر اوج می‌گیریم زیرا قدرت و قوت تمام انسان‌ها در روح‌های پرورش یافته است، چه بسا پیکرهای تنومندی که روحیه ضعیف دارند.

وی یادآور شد: قدرت واقعی در روح انسان است و اسلام بین این دو موضوع مهم تعادل خواسته است، بنابراین امیدوارم حرکتی که در قم آغاز و نهادینه شده است موجب اشاعه معنویت و اخلاق در ورزش تمام نقاط کشورمان شود.

در همایش ارتقای فرهنگی دینی در ورزش و آیین تجلیل از تیم فوتبال صبای قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور استاندار قم و رئیس مجمع باشگاه صبای قم از کادر مدیریت، اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال صبای قم که در یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور موفق به کسب مقام چهارم و به لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا شدند، قدردانی شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول