اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری:

نهادینه شدن اخلاق عامل برقراری آرامش در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری گفت: نهادینه شدن اخلاق عامل مهمی در برقراری آرامش در جامعه است.

نهادینه شدن اخلاق عامل برقراری آرامش در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان عصر امروز در جمع بسیجیان در مسجد جامع شهرکرد با تبریک ولادت امام محمدباقر(ع)، اظهار داشت: دانش امامان معصوم(ع) از وحی الهی سرچشمه می‌گرفت به گونه‌ای که این بزرگان در هیچ مکتب بشری تعلیمی ندیده بودند.

وی، امام محمد باقر(ع) را از نظر رفتار و ویژگی‌های اخلاقی آیینه تمام‌نمای رسول خدا(ص ) دانست و افزود:این امام همام در نیایش و ارتباط با خدا و در عبادت و یاد خدا همچون سایر امامان بزرگوار شبیه حضرت محمد(ص) بودند.

پورخاقان با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) تصریح کرد: ذکر مبارک "لا اله الا الله" ذکر دائمی امام محمد باقر(ع) بوده و این موضوع را امام صادق(ع) در حدیثی به وضوح عنوان می‌کند.

وی، ائمه اطهار(ع) را یک نور واحد دانست و افزود: امامان معصوم(ع) نور واحدی هستند که پرتو آن سراسر عالم را فرا می‌گیرد این درحالی است که توفیق کسب این نور به تقوای انسان‌ها بستگی دارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری بر ضرورت کسب تقوا در راستای بهره‌مندی از برکات وجودی امامان معصوم(ع) تاکید کرد و گفت: الگوگیری از ائمه معصومین(ع)‌ راهگشای مشکلات بشری است که باید در این راستا تلاش ویژه‌ای کرد.

پورخاقان، نهادینه شدن اخلاق را مهمترین عامل آرامش در جامعه دانست و اظهار داشت: بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و کسب معرفت نسبت به وجود امامان(ع) می‌تواند گام مهمی در راستای نهادینه کردن اخلاق در جامعه باشد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول