اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از سقوط مبارک/

برگزاری انتخابات در فضایی آرام/ خروج البرادعی از مصر

خبرگزاری فارس: اظهار نظر نامزدهای انتخاباتی درباره انتخابات ریاست جمهوری، برگزاری انتخابات در فضایی آرام و خروج البرادعی از مصر آخرین اخبار انتخاباتی هستند.

برگزاری انتخابات در فضایی آرام/ خروج البرادعی از مصر

به گزارش فارس،‌ مردم مصر پس از سه حاکمیت دیکتاتوری حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر امروز پای صندوق‌های رای حضور یافتند تا آینده جدیدی را برای خود رقم بزنند.

 

ابو الفتوح در پیامی به مردم مصر: جهانیان نظاره‌گر پیروزی شما هستند

 

عبد المنعم ابو الفتوح، نامزد مستقل اسلام‌گرای مصر دقایقی پیش با حضور در حوزه انتخابی شهر "نسر"، در شمال قاهره رأی خود را به صندوق انداخت.

وی در پیامی به مناسبت آغاز انتخابات ریاست جمهوری این کشور خطاب به مردم مصر از آنها خواست از هر جریان و جناحی که هستند و هر دیدگاه و اندیشه‌ای که دارند، در انتخابات حضوری پر زنگ و فعال داشته باشند و اولین رئیس جمهوری منتخب مصر را انتخاب کند.

ابوالفتوح نامزد اسلامگرا پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: از مردم مصر می‌خواهم نامزدی را انتخاب کنند که حافظ استقلال مصر باشد.

وی با تاریخی خواندن این انتخابات و این لحظات خطاب به مردم مصر گفت که جهانیان هم اکنون نظاره‌گر پیروزی شما هستند.

 

خروج البرادعی از مصر

 

شبکه خبری العربیه در خبری اعلام کرد که همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری در مصر "محمد البرداعی"، مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مصر خارج شده است.

العربیه اعلام نکرد که مقصد البرادعی کجاست و او به چه دلیل مصر را در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ترک کرده است.

البرادعی پیش از این یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری مصر بود، اما بعد انصراف خود از نامزدی در انتخابات را به دلیل نبود دمکراسی در کشور اعلام کرد.

 

وزارت کشور مصر: انتخابات در فضایی آرام در حال برگزاری است

 

وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای درباره فضای حاکم بر انتخابات اعلام کرد که انتخابات در فضایی آرام در حال برگزاری است.

سخنگوی وزارت کشور مصر در این‌باره با بیان اینکه روند انتخابات ریاست جمهوری در سراسر این کشور به صورت عادی در حال اجرا است، گفت: هیچ مشکلی در حوزه‌های انتخاباتی گزارش نشده است.

 

عمرو موسی: تخلفی گزارش نشده است

 

عمرو موسی، نامزد غربگرای انتخابات ریاست جمهوری مصر با ریختن رای خود به صندوق گفت که تاکنون تخلفی نه مشاهده و نه گزارش شده است.

وی درباره پیش‌بینی نتایج انتخابات گفت: نتیجه هرچه باشد، پیروزی از آن مصر است و به امید خدا پیروز محقق خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری مصر امروز ساعت 8 آغاز و ساعت 20 پایان خواهد یافت. رئیس جمهوری آینده باید حداکثر مطلق آرا را به دست آورد و در صورتی که هیچ یک از نامزدهای شرکت کننده در مرحله اول به کسب این میزان از آرا موفق نشود، انتخابات مرحله دوم با حضور دو نامزد حائز بیشترین شمار آرا در روزهای 16 و 17 ژوئن برگزار خواهد شد.

قرار است، 30 ژوئن شورای عالی نظامی حاکم بر مصر قدرت را به رئیس جمهوری منتخب تحویل دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول