اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از سقوط مبارک/

افزایش لحظه به لحظه رای دهندگان مصری در برابر شعب اخذ رای

خبرگزاری فارس: افزایش لحظه به لحظه رای دهندگان مصری در برابر شعب اخذ رای، اعتراض نسبت به تاخیر در بازگشایی شعب اخذ رای و حضور برخی از نامزدها برای ریختن آرای انتخاباتی آخرین خبرهای انتخاباتی مصر است.

افزایش لحظه به لحظه رای دهندگان مصری در برابر شعب اخذ رای

به گزارش‌ فارس، ساعتی پیش اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر در این کشور آغاز شد.

اعتراض‌های مردمی به دلیل تاخیر در گشودن شعب اخذ رای

درحالی که صدها نفر از اهالی منطقه طابا برای ریختن رای خود به صندوق‌ها در برابر شعب اخذ رای تجمع کرده و صف‌های طولانی تشکیل داده بودند، با تاخیر یک ساعته در افتتاح شعب اخذ رای مواجه شدند.

تاخیر یک ساعته در افتتاح شعب اخذ رای خشم رای دهندگان مصری را برانگیخته بود و همین موجب شد تا آنها شعارهایی علیه قضات و شورای عالی نظامی مصر سر دهند.

 

حضور جیمی کارتر در برخی از شعب اخذ رای

 

جیمی کارتر، رئیس جمهوری اسبق آمریکا که در قالب یک هیئت نظارت بر انتخابات وارد این کشور شده است،‌ صبح امروز و در اولین ساعات آغاز اخذ رای در مصر، در برخی از شعب اخذ رای حاضر و بر روند برگزاری انتخابات نظارت کرد.

 

حضور عمرو موسی در یکی از شعب اخذ رای

 

عمرو موسی، نامزد غربگرای مستقل انتخابات ریاست جمهوری مصر با حضور در یکی از شعب اخذ رای در قاهره و حضور در صف رای دهندگان، در صدد ریختن رای خود به صندوق است.

وی در سخنانی این انتخابات را گامی جدید در راه تحول دمکراتیک در کشور خواند و از مردم مصر خواست، در انتخابات مشارکت جدی و گسترده داشته باشند.

 

افزایش استقبال مرمی از انتخابات

 

منابع خبری مصر از افزایش لحظه به لحظه شمار رای دهندگان مصری در شعب اخذ رای در سراسر کشور خبر می‌دهند و تاکید می‌کنند که در برابر تمام شعب اخذ رای صف‌های طولانی و تجمعات گسترده تشکیل شده است.

این منابع همچنین تاکید می‌کنند، بسیاری از این تجمع‌ها و صف‌ها ساعت‌ها پیش از آغاز انتخابات در مقابل شعب اخذ رای تشکیل شده بود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول