اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جهرم تاکید کرد

لزوم کنترل عبور دام از محورهای اصلی کشور

خبرگزاری فارس: فرماندار جهرم گفت: به خاطر شیوع بیماری‌های خاص لازم است که از عبور دام‌ها در محورهای اصلی کشور جلوگیری شود.

لزوم کنترل عبور دام از محورهای اصلی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، داود ملکوتی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار داشت: اهمیت حوزه سلامت باید برای مردم و مسئولان یک امر مهم و جدی تلقی شود چراکه بهداشت و درمان یکی از اصول مهم در جامعه به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه تمام افراد جامعه در امر سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها موثر هستند افزود: سلامتی افراد جامعه یک ضرورت مهم است و باید در بحث کنترل بیماری‌ها و امر پیشگیری همگی کمک کنند تا جهرم در کنترل بیماری‌های واگیردار مانند تب کریمه و سالک پیش‌قدم باشد.

فرماندار جهرم با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده ابراز داشت: با توجه به تاکیدات رهبری و ریاست جمهوری در مورد این طرح باید تمام مسئولان برای پیشبرد اهداف آن تلاش کنند تا عدالت در سطوح جامعه اجرا شود.

رئیس شورای سلامت شهرستان جهرم همچنین از نیروی انتظامی و دامپزشکی خواست که در مورد شیوع بیماری تب کریمه کنگو و قاچاق دام در سطح این استان حساسیت بیشتری به خرج دهند تا این امور نیز کنترل شود.

ملکوتی خاطرنشان کرد: در محور جهرم ـ لار با توجه به اینکه محور اصلی کشور شده است باید کنترل عبور دام به طور دقیق‌تر اعمال شود.

محمدکاظم تدین رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز طی سخنانی ابراز داشت: حوزه سلامت یک بحث بین‌بخشی در سطح جامعه به حساب می‌آید به همین خاطر باید برنامه‌ریزی شود تا در بحث بیماری‌ها در کنار اطلاع‌رسانی تمام دستگاه‌ها با همکاری و تعامل در کنترل بیماری‌های واگیردار مانند سالک و تب کریمه کنگو پیش‌قدم باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو باید از ورود دام آلوده جلوگیری شود و دامپزشکی با آموزش در سطح جامعه نظارت بیشتری اعمال کند.

 تدین با اشاره به طرح پزشک خانواده تصریح کرد: این طرح به‌زودی در سطح کشور وارد روند اجرایی خود می‌شود و تمام افراد ساکن شهرها در طرح پزشک خانواده سهیم هستند و در این بین تعامل و همکاری بیش از پیش مردم و مسئولان نیز لازم است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول