اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی شیراز خبر داد ‎

دریافت مدرک دانشگاهی معتبر در محل کار

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز گفت: دانشجوها می‌توانند مدرک دانشگاهی معتبر را در محل کار خود دریافت کنند.

دریافت مدرک دانشگاهی معتبر در محل کار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حبیب دانش‌منش بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جامعه هدف ما افراد شاغل هستند که بسیاری از آن‌ها در رشته کاری خود بسیار با استعداد و خبره بوده اما امکان دریافت مدرک آموزشی و ارتقای دانش خود را به دلیل مشکلات نداشته‌اند.

به گفته وی پس از گسترش رشته‌های این دانشکده روند پذیرش فارغ‌التحصیلان این دانشکده در دوره‌های روزانه دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج از کشور و همچنین کاربردی و ملی‌بودن بسیاری از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های انجام شده توسط دانشجویان این دانشکده نشان داد که اهداف راه‌اندازی این دانشکده بسیار صحیح بوده و باعث به‌فعلیت رساندن پتانسیلی شده که ممکن بود در گیرودار مدرک‌گرایی دیده نشود.

دانش‌منش تصریح کرد: افراد به امید اشتغال و گذراندن دوره‌های عادی دانشجویی وارد این دانشگاه نشوند چرا که ممکن است حتی سرخورده شوند، بلکه افرادی که به هر دلیل امکان گذراندن آموزش‌های آکادمیک را (در رشته شغلی خود با حداقل سه سال سابقه کار) نداشته‌اند، می‌توانند از طریق آزمون در این دانشکده ثبت‌نام کنند.

رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیک دانشگاه شیراز افزود: فارغ‌التحصیلان رشته حقوق ما به طور صد در صد در آزمون‌های کانون وکلا پذیرفته شدند و برخی از پروژه‌های تحقیقاتی دانشکده نیازهای واقعی دستگاه‌های اداری و خدماتی بود که رفع شد.

به گفته این مسئول آموزشی افراد شاغل در هر رشته‌ای می‌توانند از طریق صنف خود تقاضای تاسیس رشته کنند و پس از بررسی و به حد نصاب رسیدن متقاضیان برای راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز جامعه اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشکده آموزش‌های الکترونیکی از سال 82 با یک رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته کار خود را آغاز کرد تا به امروز که 15 رشته گرایش مختلف در دانشکده راه‌اندازی شده است.

به گفته وی این رشته‌ها شامل کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک، کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی فناوری اطلاعات گرایش طراحی و تولید نرم افزار، کارشناسی ارشد ناپیوسته مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی، کارشناسی ارشد ناپیوسته حقوق گرایش حقوق جزا و جرم‌شناسی، کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون در صنایع نفت، کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر گرایش سخت‌افزار، کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار، کارشناسی پیوسته حقوق، کارشناسی پیوسته مهندسی فناوری اطلاعات، کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی کنترل و ابزار دقیق، کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی الکترونیک، کارشناسی ناپیوسته مهندسی کامپیوتر گرایش سخت و کارشناسی ناپیوسته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار است.

سایر رشته‌هایی که دانش منش از آن‌ها نام برد، شامل کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی فناوری اطلاعات گرایش مخابرات امن، کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی فناوری اطلاعات گرایش مهندسی سیستم‌های اطلاعاتی و کارشناسی ارشد ناپیوسته مدیریت اجرایی با گرایش سیستم‌های اطلاعاتی بودند.

وی اضافه کرد: 3 هزار و 823 دانشجو در دانشکده آموزش‌های الکترونیک تحصیل می‌کنند.

دانش‌منش از راه‌اندازی رشته‌هایی در خارج از کشور نیز خبر داد که شامل برگزاری دوره‌هایی به زبان فارسی برای ایرانیان مقیم امارات متحده عربی بوده و از مهر ماه نیز ایرانی‌های مقیم مالزی پوشش داده می‌شوند و در ادامه اظهار داشت:  به‌زودی دوره‌هایی به صورت دو زبانه برای غیر ایرانی‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود.

دانش منش در ادامه از برگزاری یک سری دوره‌های آموزش آزاد با عنوان دوره‌های کوتاه مدت نیز خبر داد که شامل، سیستم آموزشی دوره‌های نظام مهندسی برای آموزش مداوم مهندسان عمران، دوره‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای مدیران، دوره‌های اتاق بازرگانی، تجارت و معدن و دوره‌های زبان انگلیسی برای مراکز آموزش انگلیسی خصوصی که در همگی این دوره‌ها شاغلان به صورت مجازی از طریق ویدئو کنفرانس و وب کنفرانس در دوره‌ها شرکت می‌کنند.

به گفته وی مزیت آموزش «تحت وب» این است که هیچ محدودیتی در استفاده از اساتید وجود ندارد و با امضای قرارداد با اساتید معتبر در هر جای کشور یا خارج از کشور آن‌ها در دفتر کار خود از طریق ویدئو کنفرانس کلاس برگزار می‌کنند و دانشجویان در ساعت مشخصی از طریق اینترنت در کلاس‌ها حضور می‌یابند.

دانش منش شهریه ثابت این دانشکده را به طور تقریبی معادل با دوره شبانه دانشگاه شیراز ذکر و اضافه کرد: مدرک دانشگاهی این مرکز با امضای ریاست دانشگاه شیراز و معتبر است و تنها نام دانشکده مانند سایر دانشکده‌های دانشگاه شیراز در آن قید می‌شود.

وی بیان کرد: امسال از نیمه خرداد پذیرش سال تحصیلی 92-91 در رشته گرایش‌های مختلف اطلاع رسانی، ثبت نام نخستین تا پایان تیر ماه و هفته اول شهریور ماه سال جاری آزمون اختصاصی با نظر سازمان سنجش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول