اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاسمی: ایران رکورد پالایشگاه‌سازی را زد

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: با حمایت دولت نهم و دهم از صنعت پتروشیمی و نفت و گاز، ایران رکورد پالایشگاه‌سازی را زد.

قاسمی: ایران رکورد پالایشگاه‌سازی را زد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، رستم قاسمی ظهر امروز در مراسم افتتاح سه طرح بزرگ صنعتی پتروشیمی ماهشهر که با حضور هیئت همراه و جمعی از مسئولان شهری و استانی در منطقه صورت گرفت، اظهار کرد: با تلاش دولت نهم و دهم به شاخص‌های سند چشم‌انداز نزدیک شده و به آنها رسیده‌ایم.

وی افزود: کارهایی که در 19 سال پیش باید انجام می‌شد نظیر پروژه‌های آبرسانی و راهسازی امروز در اکثر بخش‌های کشور محقق شده و در این زمینه رتبه بالایی را به دست آورده‌ایم.

*در دولت دهم کارهای ناتمام اجرایی شد

وزیر نفت تصریح کرد: در حال حاضر نیر شهرها و روستاهای کشورمان در بحث راه و جاده‌ای هیچ مشکلی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از تصمیماتی که در این دولت گرفته شده بود و به نظر اجرای آنها غیرممکن بود نظیر انتقال آب دریای خزر یا ساخت پل خلیج فارس امروز با اقتدار تمام به مرحله اجرایی رسیده و در حال آغاز عملیات است.

*انعقاد قرارداد با 10 میدان مشترک نفت و گاز

قاسمی با بیان اینکه با پشتیبانی‌های رئیس جمهور، قرارداد 10 میدان مشترک نفت و گاز منعقد و کار اجرایی آنها نیز آغاز شده است، گفت: کار توسعه هشت میدان مشترک نیز در فازهای بعدی آنها آغاز  و تا پایان سال جاری همان‌طور که قبلاً هم گفته بودیم تعیین تکلیف می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان شهریورماه امسال همه میادین مشترک نفت و گاز تعیین تکلیف و اجرایی خواهند شد.

*ارتقای ظرفیت تولید به 1.5 میلیون بشکه نفت

وزیر نفت در ادامه با اشاره به اینکه امسال 1.5 میلیون بشکه نفت به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده خواهد شد، اظهار کرد: تا چهار سال آینده تمام عملیات اجرایی میادین نفت و گاز و البته اکثر آنها ظرف یکی دو سال آینده به پایان خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به قرارداد منعقد شده در پارس جنوبی تصریح کرد: با اعتبار 21 میلیارد دلاری قرارداد پارس جنوبی منعقد شده و همه سازه‌های آن در حال اجرا است.

قاسمی با بیان اینکه با اتکا به نیروهای داخلی، ایران رکورد پالایشگاه‌سازی را در دنیا زده، گفت: از شروع ساخت پالایشگاه پارس جنوبی تاکنون که 21 ماه از آن گذشته، 62 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده که با توجه به اعمال تحریم‌ها به کشورمان مطلوب و بسیار خوب است.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول