اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری کرج:

معلولان هم حق استفاده مساوی از خدمات شهری را دارند

خبرگزاری فارس: معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج تاکید کرد: تمام فضاهای شهری به ویژه اماکن عمومی باید برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شود، چرا که این قشر از جامعه نیز حق حیات و استفاده مساوی از خدمات شهری را دارند.

معلولان هم حق استفاده مساوی از خدمات شهری را دارند

غلامرضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی و مسئولان ارشد کشور توزیع عادلانه خدمات و امکانات در بین تمام مردم است.

وی تصریح کرد: وقتی هدف اجرای عدالت باشد، باید در همه زمینه‌ها و حوزه‌ها به صورت عادلانه رفتار کنیم که تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و با لحاظ تمام شرایط است.

معلولان و جانبازان حق حیات دارند

این مسئول با اشاره به آماری از حضور معلولان و جانبازان در کشور اظهار داشت: این  افراد نیز مانند شهروندان عادی حق حیات دارند، ضمن اینکه جانبازان سرافراز انقلاب و جنگ تحمیلی حقی بزرگ‌تر نیز بر گردن ملت ایران دارند.

احمدی‌ اظهار داشت: بنابراین مدیریت امکانات در کشور باید به صورتی باشد که این قشر از جامعه نیز بتواند بدون کوچک‌ترین محدودیتی از تمام امکانات فوق استفاده کند.

وی در ادامه به حوزه فنی شهرسازی و معماری و اهمیت توجه به معلولان در این زمینه اشاره کرد و گفت: وقتی هدف توزیع عادلانه امکانات باشد، باید فضاهای شهری به صورتی مدیریت و ساماندهی شود که معلولان و بیماران جسمی نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

ضرورت توجه به قانون حمایت از معلولان

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قانون حمایت از معلولان در کشور اظهار داشت: بر اساس این قانون فضاهای شهری باید به صورتی احداث و طراحی شوند که معلولان و بیماران جسمی نیز مانند شهروندان عادی از آن استفاده و بهره‌برداری کنند.

احمدی افزود: بنابراین این وظیفه شهرداری‌ها است که در زمان اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در حوزه اماکن عمومی و همچنین ارائه مجوز ساخت و ساز به موضوع فوق توجه داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این موضوع از سوی شهرداری کرج مورد توجه قرار می‌گیرد؟ گفت: خوشبختانه یکی از اولویت‌های ما مناسب‌سازی فضای شهری است که در بحث صدور پروانه ساخت و همچنین احداث اماکن عمومی و تفریحی به آن توجه جدی داریم.

احمدی خاطر نشان کرد: البته کمبودهایی از گذشته وجود دارد که باید مورد بازسازی قرار گیرد که تحقق این هدف نیازمند ارائه برنامه بلند مدت و تخصیص منابع مالی مورد نیاز است.

وی در پایان تاکید کرد: امکانات عمومی و خدمات شهری در کرج باید به صورتی برنامه‌ریزی شود که معلولان، بیماران جسمی و حتی کودکان و سالمندان بتوانند بدون محدودیت از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول