اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اظهارات اخیر علیه سپاه:

با تخریب در تریبون‌های رسمی آب به آسیاب دشمن نریزیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه تهران گفت: کسانی که تریبونی در اختیار آنهاست نباید با سخنان خود آب به آسیاب دشمن بریزند و با سخنان خود مورد تایید استکبار قرار گیرند.

با تخریب در تریبون‌های رسمی آب به آسیاب دشمن نریزیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم صبح‌گاه مشترک نیروهای مسلح استان قم که صبح امروز در میدان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: عملیات فتح‌المبین و به دنبال آن عملیات بیت‌المقدس، سرنوشت پیروزمندانه جنگ را رقم زدند و آغاز شکست صدام نیز عملیات بیت‌المقدس بود.

وی با بیان اینکه تلاش صدام پس از این عملیات تنها برای ابراز زنده ماندن بود گفت: سرانجام وی دست‌های ذلت خود را بلند کرد و در برابر نظام اسلامی تسلیم شد.

امام جمعه تهران بزرگداشت سوم خرداد را گرامیداشت حماسه بزرگ ملت ایران دانست و تصریح کرد: امروز که نیروهای نظامی و انتظامی نظام مقدس جمهوری اسلامی گرد هم آمده‌اند و یاد شهدای عزیز فتح خرمشهر را گرامی می‌دارند، چند پیام برجسته را با خود به همراه دارند.

وی ادامه داد: نخستین پیام این است که فتح‌آفرینان خرمشهر همچنان زنده‌اند و بسیاری از آنها در این اجتماع حضور دارند و جای آنها که به دیدار خداوند رفته و به مقام شهادت نائل شدند، کسانی در میدان حضور دارند که انگیزه آنها مانند همان فتح‌آفرینان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتح‌آفرینان باقی‌مانده، تمام قله‌های پیروزی در عرصه‌های مختلف را فتح خواهند کرد بیان داشت: بیداری اسلامی یکی از قله‌های فتح شده است که در حقیقت، پیامد آن فتح بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: ملت ایران به دنیا آموخت که می‌توان در مقابل قدرت‌های استکباری ایستاد و آنها را از پای درآورد به طوری که پادشاه مصر اکنون با ذلت در قفس ملت اسیر شده و سردمداران کشورهای دیگر نیز فراری شده و یا نابود شده‌اند و همه این‌ها ادامه فتح خرمشهر است.

خاتمی با بیان اینکه ملت ما بر سر آرمان‌های مقدس ایران اسلامی ایستادگی می‌کند گفت: امروز که در بغداد، مذاکرات هسته‌ای بار دیگر در حال انجام است پیام ما به کشورهای 1+5 این است که شما باید برای ایرانیان اعتمادسازی کنید زیرا ملت بزرگ ایران باج نمی‌دهد و به فضل خداوند تا آخرین قطره‌های خون، از حقوق حقه خود دفاع خواهد کرد.

امام جمعه تهران ادامه داد: ملت ایران، فتح‌آفرینان خود را فراموش نکرده و حرمت آنها را نگه خواهد داشت و به خوبی از نیروهای نظامی، ارتش سرافراز، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و همه نیروهایی که در خدمت امنیت این کشور هستند و از نظام اسلامی دفاع می‌کنند، قدردانی می‌کند و اجازه کمترین بی‌مهری به هیچ‌یک از این نهادهای خدمتگزار را نمی‌دهد.

وی مسئله تخریب نیروهای مسلح را از نقشه‌های نخست دشمن دانست و عنوان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انحلال ارتش جمهوری اسلامی یکی از توطئه‌های دشمنان بود اما امام خمینی(ره) قاطعانه در برابر آن ایستادگی کرد و به برکت این مقاومت ارتش باقی ماند و افتخار آفرید.

خاتمی با بیان اینکه سپاه پاسداران فرزند انقلاب اسلامی است گفت: این نهاد مقدس از آغاز مورد کینه دشمنان و استکبار جهانی قرار داشت و این کینه ناشی از دشمنی آنها با انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسانی که تریبون در اختیار آنهاست، نباید با تخریب آب به آسیاب دشمن بریزند هر چند نقد منصفانه مشکلی ندارد اما نباید طوری سخن بگویید که دنیای استکبار آن سخن را تحسین کند؛ گویندگان این سخنان باید به خود بیایند، ببینند چه شده که فرزندان انقلاب از آنها رنجیده و دنیای استکبار آنها را تحسین می‌کند.

وی گفت: امیدواریم تمام کسانی که تریبون در اختیار آنهاست حریم نیروهای نظام به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی را حفظ کنند.

خاتمی پیام سوم این اجتماع بزرگ را بیعت با شهدا دانست و افزود: شهدای ما در بهترین سنین یعنی جوانی به جبهه‌ها رفته و در اوج شادابی به شهادت رسیدند و بهار عمر خود را تقدیم راه خدا کردند و اکنون ما نمی‌گذاریم سلاح آنها بر زمین بماند و در سنگر آنها ایستاده‌ایم.

امام جمعه تهران ضمن توصیه همه مردم به شب زنده‌داری و عبادت در ماه رجب گفت: این کار همان راه شهداست و بیعت با شهدا به معنای بیعت با راه آنهاست و همه آنها نیز در وصیت‌نامه‌های خود خواستار ادامه راه امام و ستون حرکت آنها، دفاع از ولایت بودند که این مسئله را حجت الهی بر خود می‌دیدند و امروز نیز همه نیروهای مسلح ما به شخصیت بزرگواری که فرمانده کل قوای آنهاست افتخار می‌کنند زیرا تاریخ ایران، فرمانده‌ای مانند امام راحل و مقام معظم رهبری به خود ندیده است.

وی بیان داشت: امیدواریم روزی اعلام کنند تمام نیروهای نظامی کشورهای اسلامی در مقابل امام زمان سان می‌بینند و آن روز، توفیق حضور در رکاب آن امید اوصیا و انبیا و اهل‌بیت(ع) به همه ما عنایت شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول