اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

پیشرفت 85 درصدی ساختمان دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 85 درصدی در ساخت ساختمان دیوان محاسبات این استان خبر داد.

پیشرفت 85 درصدی ساختمان دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی علیخانی صبح امروز در بازدید از ساختمان دیوان محاسبات این استان، اظهار داشت: این ساختمان در سطحی معادل 4 هزار و 300 متر مربع با صرف اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال در این استان در دست احداث است.

وی سال آغاز احداث این ساختمان را سال 1386 اعلام و افزود: این ساختمان سازه‌ای از نوع فلزی دارد.

علیخانی با تأکید بر ضرورت مقاوم‌سازی بنا در این استان، گفت: به منظور ساخت مقاوم ساختمان‌های جدید؛ سازمان‌های نظام مهندسی باید طراحی اصولی و نظارت دقیق روی ساختمان‌های جدید اعمال کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نتایج مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، گفت: در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها که مرحله‌ای بالاتر از طراحی است، هدف یعنی سطح تحمل ساختمان در برابر زلزله قریب‌الوقوع، مد نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یعنی ساختمان باید به گونه‌ای مقاوم‌سازی شود که هرچند در برابر زلزله‌ای 6.5 تا هفت ریشتری آسیب کلی ببیند؛ اما فرو نریزد و ساکنان جان سالم از آن ساختمان به در ببرند.

علیخانی با بیان اینکه هدف از مقاوم‌سازی ساختمان‌ها رسیدن ساختمان‌ها به چنین سطح عملکردی است، گفت: به این منظور، ساختمان‌ها را یا با روش‌های موجود مقاوم‌سازی و یا تخریب و نوسازی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر هزینه مقاوم‌سازی ساختمان‌هایی با 15 سال عمر، کمتر از 50 درصد هزینه تخریب و بازسازی در بر داشته باشد؛ ساختمان‌ها باید مقاوم‌سازی شود، در غیر این صورت، تخریب و نوسازی ساختمان‌هایی که بیش از 15 سال از عمرشان گذشته است، بهتر جوابگو است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول