اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه دولتی بجنورد خبر داد

ایجاد 3 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه بجنورد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه دولتی بجنورد از ایجاد سه رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه در سال تحصیلی 91-92 خبر داد.

ایجاد 3 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه بجنورد

 محسن طالب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه هم‌اکنون یک رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه بجنورد دایر است، اظهار داشت: با ایجاد رشته‌های جدید کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های مقطع ارشد به چهار رشته افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بجنورد با پذیرش 210 دانشجو در سال 84 راه‌اندازی شد، افزود: در سال تحصیلی جاری شمار دانشجویان به هزار و 989 نفر افزایش یافته که در 16 رشته تحصیل می‌کنند.

طالب‌زاده طرح‌های در حال اجرا در دانشگاه بجنورد را در قالب پردیس دانشگاهی در فضایی به وسعت 170 هکتار عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها در قالب دانشکده‌های مختلف، فضاهای ورزشی و فرهنگی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بجنورد، افزود: برگزاری اردوهای علمی و تفریحی، نمایشگاه‌های کتاب، نمایش فیلم، راهیان نور و سمینارهای مختلف از جمله اقدامات برای تقویت بنیه‌های فرهنگی و علمی دانشجویان دانشگاه بجنورد به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه دولتی بجنورد با بیان اینکه قدم‌های موثری برای رفاه دانشجویان نیز در سال‌های اخیر برداشته شده است، گفت:‌ پرداخت وام‌های ضروری، ایجاد مراکز مشاوره، ایجاد طرح سلامت روان، تهیه و توزیع بروشور برای ارتقای سطح آگاهی دانشجویان جوان از جمله این اقدامات است.

به گفته وی، در کنار فراهم‌سازی امکانات تحصیلی و علمی برای ورزش دانشجویان و کارکنان دانشگاه، برای ارتقاء سلامت و نشاط آنان نیز تلاش شده است.

طالب‌زاده با اشاره به اینکه حدود هفت سال از تاسیس دانشگاه بجنورد سپری می‌شود، افزود: دولت توجه ویژه‌ای برای توسعه دانشگاه بجنورد داشته است به نحویی که 18 هزار متر فضا در سال‌های اخیر به این دانشگاه افزوده شده است.

وی اظهار داشت:‌ 40 هزار متر فضای مختلف نیز در پردیس دانشگاه بجنورد در دست اجرا بوده که بخش زیادی از این فضاها امسال برای استفاده دانشجویان به بهره‌برداری خواهد رسید.

پردیس دانشگاه دولتی بجنورد در جنوب این شهر و در محور ارتباطی بجنورد به بوستان بش‌قارداش قرار دارد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول