اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان در سیزدهمین اجلاس:

توسعه تجاری و اقتصادی از مهم‌ترین اهداف اجلاس است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: مهم‌ترین هدف سیزدهمین اجلاس شورای بین‎المللی همکاری تجاری اتاق بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر، توسعه تجاری و اقتصادی است که باید تعمیق و گسترش پیدا کند.

توسعه تجاری و اقتصادی از مهم‌ترین اهداف اجلاس است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت عصر سه‌شنبه در سیزدهمین اجلاس شورای بین‎المللی همکاری تجاری اتاق‎های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر در گرگان اظهار داشت: جهان در حال تغییر و پوست‌اندازی است به طوری‌که در عرصه‎های مختلف جهانی شاهد رویدادهای جدی در حوزه‎های مختلف به ویژه در حوزه اقتصاد هستیم.

وی با بیان اینکه شاهد حرکت نزولی و سقوط اقتصاد در برخی از کشورهای به اصطلاح پیشرفته هستیم اذعان کرد: در بخش‎های دیگری از جهان نیز رشد و تعالی حوزه‎های اقتصادی به چشم می‎خورد و بهترین فرصت برای کشورهای اسلامی است که خود را دریابند و حرکت یکپارچه داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: به لطف الهی کشورهای حاشیه دریای خزر توانسته‎اند با تفاهمنامه شانکمای امنیت پایداری را در دریای خزر با تعامل بین این کشورها و عدم حضور بیگانگان در دریای خزر ایجاد کنند.

وی متذکر شد: با همکاری بسیار خوب پنج کشور حاشیه دریای خزر شاهد امنیتی خوب و پایدار در این منطقه هستیم که در مقایسه شاخص‎های امنیتی این منطقه نسبت به نقاط مختلف جهان، بهترین ضریب‎های امنیتی را در منطقه با همکاری کشورهای دریای خزر دارد.

استاندار گلستان اذعان کرد: پیش شرط توسعه در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بین کشورهای عضو در توسعه و گسترش ارتباطات و تبادلات عرصه‎های اقتصادی قلمداد می‎شود.

قناعت افزود: بعد از تشکیل اجلاس کشورهای ساحلی دریای خزر در سال 1996 میلادی به منظور اشتراکات قومی، دینی و فرهنگی بین کشورهای عضو، زمینه‌ساز بسیار خوب و مناسبی را برای فعالیت‎های اقتصادی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه هر چه از عمر اجلاس می‎گذرد شاهد تعمیق و گسترش روابط به لحاظ کمی و کیفی هستیم خاطر نشان کرد: این اجلاس می‎تواند با بهره‎گیری از روش‎های بومی و متأثر از توانمندی‎ها و ابتکارات اعضا، نظام بین‎المللی را با رویکرد سرمایه‎گذاری خارجی، مالکیت خارجی، بازرگانی خارجی و تجارت خارجی را با همگرایی مشترک مهیا کند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول