اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خبر داد

برپایی سیزدهمین اجلاس ICBC در گرگان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: سیزدهمین اجلاس شورای بین‎المللی همکاری‎های تجاری اتاق‌های بازرگانی و نشست منطقه دریای خزر، به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار خواهد شد.

برپایی سیزدهمین اجلاس ICBC در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا غلامی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی این اجلاس با بیان اینکه 10 دوره اجلاس، خارج از کشور و دو دوره در خراسان‎رضوی و گیلان برگزار شده است اظهار داشت: این موقعیت، شرایطی طلایی و استثنایی برای استان است که در تاریخ دوم خرداد سال جاری در گرگان، اتفاق می‎افتد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی استان، سال‎های طولانی به خواب نیمه عمیقی فرو رفته است، اما با اقداماتی که در چند سال اخیر انجام داده، نشان می‎دهد به دنبال تکاپو و تحرکات مضاعف است.

غلامی اذعان داشت: ایجاد نمایشگاه توانمندی‎های استان و ورود هیئت‎های تجاری، به عنوان دو تفاوت این اجلاس با دوره‎های گذشته است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان توسعه تجارت و افزایش سرمایه‎گذاری را به عنوان دو محور برگزاری این اجلاس دانست و تصریح کرد: ما باید در این دو زمینه کارآیی داشته باشیم، چون صادرات موجب ورود کارآیی نیز می‎شود.

وی اضافه کرد: نشست ارائه فرصت‎ها به تجار و بازرگانان و راه‎اندازی میز خدمت، که طی آن به سوالات مربوطه، پاسخ و مشاوره داده می‎شود از جمله برنامه‎های قابل اجرا است.

غلامی با مهم دانستن نوع نگاه و اندیشه رسانه در این خصوص و ثبت ماندگار آن گفت: رسانه‎ها در ماندگار کردن این اتفاق مهم باید با تمام توان وارد عمل شوند، تا بدین ترتیب نظرات و توجهات را جلب خود کرده و ظرفیت‎ها شناسایی شوند.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه در این اجلاس 120 مهمان داخلی حضور دارند افزود: تاکنون 41 مهمان خارجی به صورت قطعی اعلام آمادگی کرده‎اند که پیش‎بینی می‎شود این رقم به تعداد 90 نفر نیز افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن گرگان نیز در این جلسه گفت: با توجه به مشکلات کشور به لحاظ سیاسی، در برقراری ارتباط با دیگر کشورها، امیدواریم با برگزاری چنین اجلاس‎هایی گامی مفید در این راستا برداریم.

حمید دامغانی افزود: برای بهتر برگزاری این اجلاس، سه کمیته درون‎سازمانی اتاق، استان و کشوری شکل داده‎ایم که در این خصوص نیز گزارشات مفصلی نیز ارائه داده‎ایم.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی با 70 غرفه در حاشیه اجلاس گفت: شرکت تولیدکننده روغن خام خوراکی از کشور قزاقستان، شرکت پتروشیمی و دیگر شرکتی در زمینه ساخت نیروگاه‎های حرارتی از کشور روسیه و... در این نمایشگاه حضور دارند.

دامغانی افزود: علاقمندان به شرکت در نمایشگاه بین‎المللی ICBC که به میزبانی اتاق بازرگانی گرگان برگزار می‎شود می‎توانند با دریافت نسخه PDF فرم ثبت‎نام، از سایت اتاق بازرگانی گرگان، آمادگی خود را برای مشارکت در نمایشگاه اعلام کنند.

وی در پایان با بیان زمان نمایشگاه که به مدت چهار روز دایر می‎شود افزود: بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد خواهد بود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول