اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی بوشهر اعلام کرد

اعزام 9 هزار بسیجی به مناطق محروم بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی بوشهر گفت: امسال 9 هزار نفر بسیجی در راستای توسعه کشاورزی و کمک به کشاورزان به مناطق محروم این استان اعزام می‌شوند.

اعزام 9 هزار بسیجی به مناطق محروم بوشهر

 ناصر دولاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی بحث اردویی هجرت 3 با محوریت به کارگیری دانش‌آموزان در عرصه مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس است که پیش‌بینی ما این است که در سال جاری بیش از 400 مرکز آموزشی در مقطع دبستان و دبیرستان با پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش، نوسازی تجهیز و توسعه مدارس و سازمان بسیج سازندگی بهسازی و زیباسازی شود.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت حلقه‌های صالحین بسیجیان مساجد و محلات با همکاری پایگاه‌های مساجد و محلات به صورت یک تا 5 روزه تا شعاع 20 کیلومتر روستاهای اطراف کارهای محرومیت‌زدایی انجام می‌شود.

دولاح خاطر نشان کرد: با توجه به تدبیر دولت در بحث توسعه کشاورزی و منابع طبیعی امسال بیش از 9 هزار نفر بسیجی در راستای ماموریت جهاد کشاورزی، توسعه کشاورزی و کمک به کشاورزان به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی اعزام جامعه پزشکی با همکاری بسیج پزشکی به مناطق محروم را یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: تیم‌های پزشکی به مناطق محروم سراسر استان اعزام و بیماران را ویزیت رایگان و با حضور در این مناطق زمینه رشد سلامت بهداشت را برای روستائیان محقق می‌کنند.

دولاح یادآور شد: احداث بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل پزشکی امسال یکی از برنامه‌های ماست که با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان در دهستان کبگان دشتی انجام می‌شود و هدف از آن خدمت‌رسانی به مردم بردخون دیر، دلوار تنگستان و دهستان کبگان دشتی است و در این بیمارستان که از خرداد ماه امسال کار خود را آغاز می‌کند از پزشکان متخصص استفاده می‌شود.

وی بالا بردن مهارت‌های فنی پیمانکاران بومی را یکی از برنامه‌های این سازمان ذکر کرد و افزود: با استفاده از استادکاران بومی در راستای رعایت اصول کامل مهندسی در ساخت و سازها و نظارت توسط بسیج مهندسی اساتیدی به صورت تیم‌های جهادی به مناطق محروم در روستاها اعزام می‌کنیم.

دولاح اضافه کرد: یکی از برنامه‌های سازمان استفاده از بسیج هنرمندان است که می‌توانند در راستای فیلم‌سازی، عکاسی، فنی و هنری قدم‌های خوبی را بردارند و بسیج هنرمندان در این زمینه فعالیت‌های خوبی در سال‌های گذشته داشته و امسال نیز شاهد حضور پررنگ این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه کشاورزی، احداث سد، احداث سد خاکی، سنگ‌های ملاتی و عملیات آبخیزداری با همکاری جهاد کشاورزی یکی از برنامه‌های از پیش تعیین شده ما است.

دولاح یادآور شد: در سال 90 بیش از 36 پروژه عمرانی در مناطق محروم انجام شده است و در سال 91 نیز یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی احداث مساجد، خانه بهداشت، خانه عالم، غسالخانه و کتابخانه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر ضمن تقدیر از همکاری استانداری و فرمانداران و همچنین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال گذشته 2 میلیارد و 600 میلیون تومان به سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر اختصاص یافته است که در سال جاری 75 درصد اعتبارات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول