اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد

ثبت‌نام بیش از 15 هزار دانش‌‌آموز چهارمحال و بختیاری در مقاطع ابتدایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جاری پیش‌بینی می‎شود افزون بر 15 هزار و 500 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در سطح مدارس این استان ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام بیش از 15 هزار دانش‌‌آموز چهارمحال و بختیاری در مقاطع ابتدایی

حبیب نیکخو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی ثبت‌نام در این استان تا پایان 31 اردیبهشت آخرین فرصت برای ثبت‌نام پایه اول ابتدایی در نظر گرفته شده بود، همچنین پایه دوم تا ششم ابتدایی تا پایان خردادماه جاری برای ثبت‌نام فرصت دارند.

وی افزود: بر اساس آخرین برآورد، پیش‌بینی می‎شود افزون بر 15 هزار و 500 نفر متناسب با ظرفیت مدارس در مقطع ابتدایی در سطح مدارس این استان ثبت‌نام دانش‌آموز داشته باشیم.

نیکخو با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری در پایه اول راهنمایی از دانش‌آموزان ثبت‌نام به عمل نمی‌آید، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی کارشناسان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری مقطع ابتدایی به شش سال افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به حذف مقطع پیش دانشگاهی، گفت: از سال تحصیلی جاری دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در چهار سال متوالی این مقطع را پشت سر خواهند گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه در سال تحصیلی جاری هیچ کدام از مدارس این استان حق گرفتن مبلغی با عنوان شهریه از دانش‌آموزان را ندارند، گفت: حق بیمه و هزینه کتب درسی تنها هزینه‌ای است که مدارس موظف هستند آن را از دانش‌آموزان دریافت کنند.

نیکخو در ادامه با اشاره به نقش محوری انسان در توسعه و نیل به موفقیت در زمینه‌های گوناگون، گفت: بر همین اساس لزوم توجه تصمیم‌گیران و سیاستگذاران به تعلیم و تربیت متناسب با اهداف تعیین شده بیش از پیش لازم و ضروری است.

وی اضافه کرد: در جهان متغیر امروزی آموزش و پرورش به‌عنوان مولفه‌ای تاثیرگذار در اداره آینده کشور به دلیل پیچیدگی روابط و تعاملات و تغییر عوامل محیطی و سازمانی مستلزم رعایت ملاحظات متعددی است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان داشت: شناخت و آگاهی نسبت به شرایط آینده تعلیم و تربیت، نیاز اساسی سیاستگذاران و مدیران عالی این نهاد مهم است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول