اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

جوانان ایرانی رتبه نخست را در خاورمیانه دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: امروز جوانان این مرز و بوم در منطقه خاورمیانه و جهان حرف اول را در تمام زمینه‌ها از جمله پزشکی، نظامی، علمی، فضایی و ... می‌زنند.

جوانان ایرانی رتبه نخست را در خاورمیانه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی صبح امروز در جلسه مسئولان روابط عمومی ادارات این شهرستان اظهار داشت: ما امروز در حکومتی زندگی می‌کنیم که تمام روزهایش یوم‌الله و نفس کشیدن در آن عبادت است، زیرا در رأس حکومت فرزندی از سلاله پاک حضرت زهرا (س) زعامت و رهبری جامعه اسلامی را بر عهده دارد و زمینه را برای ظهور حضرت قائم فراهم می‌کند.

وی افزود: در هر سال قمری و شمسی مناسبت‌های خاصی وجود دارد که ما باید براساس وظیفه دینی و شرعی، آنها را گرامی بداریم که یکی از مهم‌ترین این مناسبت‌ها سوم خرداد‌ماه سالروز فتح خرمشهر بوده که در سال جاری با سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) مقارن شده است.

متقی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ما در زمان جنگ با دست خالی تنها با توکل به خداوند متعال و به پشتوانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستاد و به پیروزی رسید، آن هم در زمانی که انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود و ما از امکانات و تجهیزات پیشرفته بهره‌مند نبودیم.

وی افزود: بسیاری از کشورهای جهان رابطه سیاسی خود را با کشور جمهوری اسلامی قطع کرده بودند و با ارسال کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی رژیم بعثی عراق را حمایت می‌کردند، اما امروز جوانان این مرز و بوم در منطقه خاورمیانه و جهان حرف اول را در تمام زمینه‌ها از جمله پزشکی، نظامی، علمی، فضایی و ... می‌زنند.

متقی اضافه کرد: این فتح و پیروزی موجب شد تا رزمندگان روحیه و قوت قلب بگیرند و تمام تلاش خود را به کار بستند و نگذاشتند که یک وجب از خاک پاک کشور در دست دشمن باقی بماند و آنان را با خفت وادار به عقب‌نشینی کردند، بنابراین برنامه‌ریزی برای گرامیداشت این روز ضروری است تا انتقال یاد و خاطره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به نسلی که هیچ‌گونه آشنایی با شهادت ندارند به خوبی انجام شود.

فرماندار کوهبنان گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای روز ایثار و مقاومت در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آنها برگزاری شب شعر و خاطره در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش در شب دوم خرداد، رژه موتوری از جلوی فرمانداری شهرستان به سمت گلزار شهدا همراه با غبارروبی و عطر‌افشانی قبور مطهر شهیدان با همکاری فرمانداری‌، شهرداری و بنیاد شهید است.

متقی راه‌اندازی ایستگاه صلواتی توسط  کمیته امداد، سپاه پاسداران و آموزش و پرورش در روز سوم خرداد در خیابان‌های اصلی شهر، پخش آهنگ ویژه آزادسازی خرمشهر از بلندگوی مساجد قبل از پخش اذان و پیشنهاد این امر به صدا و سیما برای پخش این نوار از رادیو کرمان قبل از اقامه نماز ظهر و مغرب و عشا را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در کوهبنان ذکر کرد.

وی ادامه داد: بیان خاطرات جنگ از زبان رزمندگان دفاع مقدس در مساجد شهرستان در روز سوم خرداد، افتتاح یادمان شهدا در بخش طغرالجرد، ویزیت رایگان بیماران با همکاری بسیج و مرکز بهداشت و درمان شهرستان، انجام برنامه کوهنوردی خانوادگی و قرائت زیارت عاشورا در حرم مطهر شهدای گمنام از جمله برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در کوهبنان است.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول