اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول استعدادیابی جوانان هیئت فوتبال کرمان:

فیفا اهمیت خاصی به آموزش رده‌های پایه می‌دهد

خبرگزاری فارس: مسئول استعدادیابی جوانان هیئت فوتبال استان کرمان گفت: فیفا نگاه خاصی به برگزاری دوره‌های آموزشی در رده‌های پایه دارد.

فیفا اهمیت خاصی به آموزش رده‌های پایه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید حاج‌اسماعیل‌زاده شامگاه یکشنبه در همایش یک‌روزه فوتبال در استان کرمان با اشاره به توسعه فوتبال حول سه محور مدارس فوتبال، مراکز استعدادیابی و برگزاری مسابقات اظهار داشت: مدرسه‌های فوتبال در گام نخست باید زیر نظر باشگاه‌های ورزشی قرار گیرند.

وی افزود: اگر باشگاهی نیز وجود نداشته باشد، ابتدا باید مسئولان امر اقدام به دریافت مجوز باشگاه کنند و پس از آن مدرسه‌ها فوتبال را زیر نظر آن باشگاه راه‌اندازی کنند.

حاج‌اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه مدرسه‌ها فوتبال باید طبق آیین‌نامه‌ای که از سوی فدراسیون فوتبال تعریف شده، راه‌اندازی شوند، گفت: در این بخش نیز مدرسه‌ها باید توجه خاصی به آموزش در دو حوزه کارآموزان و مربیان انجام دهند‌ تا اهداف و برنامه‌های مدرسه‌ها مطابق با برنامه فیفا حرکت کند.

وی با تأکید بر توجه فیفا در بخش آموزش ابراز داشت: فیفا به منظور توسعه فوتبال از سال 1975 ‌‌تا سال 2000 ‌اقدام به برگزاری 439 کلاس آموزش کرد، کمیته آموزش فیفا از سال 2001 تا پایان سال 2004 اقدام به برگزاری 300 دوره آموزشی کرد.

مسئول کمیته استعدادیابی جوانان هیئت فوتبال استان کرمان بیان کرد: فیفا همچنین طی سال‌های 2005 تا 2007 اقدام به برگزاری 200 دوره آموزشی و طی سال 2008 تا 2009 برگزار کننده 632 دوره آموزشی بود که تمام این آمارها بیانگر توجه فیفا به آموزش و شیوه‌های آن در رده‌های پایه و توسعه جوانان است.

وی با بیان اینکه فدارسیون فوتبال در بخش کشف استعداد‌ها کشور را به 9 منطقه تقسیم کرده است، گفت: استان کرمان به عنوان مرکز و پایلوت منطقه 9 کشور انتخاب شده و استان‌های سیستان بلوچستان، هرمزگان و جزیره کیش نیز به عنوان زیرمجموعه‌های این بخش فعالیت دارند که همه ساله تمام اردوهای نخبه‌پروری و کشف استعداد‌ها در رده‌های سنی به میزبانی کرمان انجام می‌گیرد.

حاج‌اسماعیل‌زاده تصریح کرد: به دلیل گستردگی جغرافیای استان کرمان رده‌های سنی استان و کشف استعداد‌ها در استان به سه بخش کرمان و استان‌های شمالی، سیرجان، رفسنجان و سرچشمه و جنوب استان تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

وی گفت: در بخش مسابقات بهتر از تمام باشگاه‌های ذکر شده در مسابقات باشگاهی شرکت کنند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول