اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون روستایی گچساران

‌12 هزار نفر در تعاونی‌های روستایی گچساران فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون روستایی گچساران گفت: بیش از 12 هزار نفر در تعاونی‌های روستایی در مشاغل‌ مختلف، در قالب 10 تعاونی با محوریت اداره تعاون روستایی گچساران فعالیت می‌کنند.

‌12 هزار نفر در تعاونی‌های روستایی گچساران فعالیت دارند

سید عبدالخالق حسینی ‌امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: اداره تعاون روستایی گچساران با دارا بودن پنج شرکت تعاونی روستایی دارای بیش از 10 هزار و 120 نفر عضو بوده و با سرمایه‌ای افزون بر یک میلیارد و 647 میلیون ریال فعالیت می‌کند.

وی افزود: دو شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران و زنبورداران با تعداد 149 نفر عضو و سرمایه‌ای افزون بر 198 میلیون و 573 ریال از جمله شرکت‌های تعاونی فعال در گچساران به شمار می‌روند.

حسینی با اشاره به اهمیت اشتغال زنان در مشاغل روستایی گفت: تعاونی زنان کوثر باشت با تعداد 27 نفر عضو با سرمایه‌‌ای افزون بر 7 میلیون و 250 هزار ریال فعالیت‌های مطلوبی دارند.

رئیس اداره تعاون روستایی گچساران ابراز داشت: اداره تعاون روستایی گچساران دارای یک اتحادیه تعاونی روستایی با تعداد پنج نفر کارمند با سرمایه‌ای افزون بر 406 میلیون و 371 ریال است.

* تعاونی‌های تولید روستایی با سرمایه‌ای افزون بر 3 میلیارد 300 میلیون ریال فعالیت می‌کنند

حسینی تصریح کرد: تعاونی‌های تولید روستایی وابسته به اداره تعاون روستایی گچساران با سرمایه‌ای افزون بر 3 میلیارد و 357 میلیون ریال و 2 هزار و 312 عضو در حال فعالیت هستند.

وی اداره بازرگانی روستایی گچساران را شامل هفت مجموعه اختصاصی عنوان کرد و افزود: اداره بازرگانی، امور اداری و بایگانی، خدمات فنی و کشاورزی از جمله ادارات تخصصی و زیر مجموعه اداره تعاون روستایی به شمار می‌‌روند.

حسینی حسابرسی، امور حقوقی، آموزش و آمار و اعتبارات را از دیگر قسمت‌های وابسته و تخصصی اداره تعاون روستایی دانست و تصریح کرد: اجرای طرح مکانیزاسیون شرکت تعاونی روستایی شهید بهشتی باشت با اعتباری افزون بر یک هزار میلیون ریال و اشتغال‌زایی دو نفر و ایجاد دو نمایشگاه مبلمان تهران و فرش فرهنگیان در انبار 2 هزار تنی و محوطه اتحادیه از اقدامات اداره تعاون روستایی گچساران در بخش عرضه تولیدات و کشاورزی است.

* پرداخت 2 میلیارد و 189 میلیون ریال تسهیلات به واحدهای اعتباری

رئیس اداره تعاون روستایی گچساران تمدید تسهیلات پرداخت شده واحدهای اعتباری شهید بشارت رادک، شهید بهشتی باشت و اتحادیه گچساران در سال 91 به مبلغ 2 میلیارد و 139 میلیون ریال به وسیله بانک کشاورزی گچساران را از اقدامات تعاون روستایی گچساران بیان کرد.

حسینی کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات مهم شرکت‌های تعاونی روستایی گچساران عنوان کرد و افزود: حمایت از شرکت‌های تعاونی روستایی نقش مؤثری در حمایت از کشاورزان و روستائیان عضو این تعاونی‌ها دارد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول