اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

90 هزار نفر عضو تعاونی‌های روستایی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری از عضویت بیش از 90 هزار نفر در تعاونی‌های روستایی این استان خبر داد.

90 هزار نفر عضو تعاونی‌های روستایی هستند

حافظ یاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر 55 تعاون روستایی با بیش از 90 هزار عضو در این استان در حال فعالیت است.

وی همچنین از فعالیت 110 فروشگاه شرکت‌های تعاونی در این استان خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها نقش مهمی در توزیع و ارائه کالا بر عهده دارند.

یاری به شرکت تعاونی‌های بانوان اشاره کرد و گفت: 15 تعاونی بانوان در این استان به ثبت رسیده که در حال حاضر همه این تعاونی‌ها فعال هستند.

رئیس سازمان تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تغییرات به‌ وجود آمده در این اداره، تصریح کرد: اتحادیه و شرکت‌‎های تعاونی تولید روستایی و سهامی زراعی به تازگی زیرمجموعه تعاونی روستایی شدند که 15 تا 18 تعاونی آن‌ فعالیت خوبی از خود نشان داده‌اند.

یاری با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی، ادامه داد: شرکت تعاونی تولیدی عمان سامانی حدود یک‌هزار و 600 هکتار باغ ایجاد کرده و تعاونی فدک نیز از 800 هکتار زمین موجود 500 هکتار آن را به بهره‌برداری رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: وارد شدن به بازار خرید و فروش و دخالت در عرضه مستقیم کالا از برنامه‌های سال جاری این اداره است.

یاری افزود: خرید توافقی محصولات از کشاورزان و توزیع کود شیمیایی نیز از دیگر این برنامه‌ها است.

رئیس سازمان تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری در رابطه با ادغام گفت: فعلا هیچ‌گونه برنامه‌ و دستور کاری در رابطه با ادغام با بخش یا سازمان دیگری نداریم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول