اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی ارتباطات

36 طرح مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات، 36 طرح مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود.

36 طرح مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود

محمدرضا توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به مناسبت روز جهانی ارتباطات اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 153 هزار تلفن ثابت در استان واگذار شده که از این تعداد 135 هزار خط تلفن مشغول به کار می‌باشد و همچنین در حال حاضر تعداد 417 هزار شماره تلفن همراه در کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت و تلفن همراه به ترتیب 7/15 و 7/161 است.

وی ضمن اشاره به توسعه شبکه‌های روستایی و گسترش ارتباطات روستایی در چند سال اخیر یادآور شد: در حال حاضر یک‌هزار و 666 روستا زیر پوشش ارتباطات تلفنی بوده که این در نوبه خود موفقیتی کم‌‌نظیر است.

توکلی در خصوص فیبرهای نوری موجود در استان عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای 18 هزار و 800 کیلومتر فیبر نوری جهت ارتباط بین شهری و 50 کیلومتر فیبر نوری درون شهری است.

وی در خصوص خدمات صورت گرفته در بخش روستایی استان افزود: تعداد 148 دفتر پیشخوان دولت در روستاهای استان موجود و تعداد 22 هزار سیم کارت GSM روستایی نیز توزیع شده است.

مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد درباره روز جهانی ارتباطات (27 اردیبهشت) و برنامه های مخابرات استان گفت: به همین مناسبت تعداد 36 طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص عنوان این طرح‌ها افزود: این طرح‌ها با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال صورت گرفته و عبارتند از نصب و راه‌اندازی هات‌پر، نصب و راه اندازی مرکز سوئیچ، واگذاری 80 هزار شماره تلفن همراه، واگذاری، نصب و راه‌اندازی 60 مرکز GSM روستایی، اجرای پروژه هشت استار (8 ستاره) که روی تلفن‌های ثابت به منظور داستان گویی و شعرگویی نصب شده  و راه‌اندازی 10 هزار پورت دیتا در استان کهگیلویه و بویراحمد که هدیه دولت به این مردم است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول