اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

تاسیس دانشکده داروسازی در گیلان با دستور وزیر بهداشت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دستور تاسیس دانشکده داروسازی توسط وزیر بهداشت در استان خبر داد و گفت: شورای گسترش دانشگاه‌ها که مسئولیت مستقیم این امر را دارد، در حال بررسی موضوع است.

تاسیس دانشکده داروسازی در گیلان با دستور وزیر بهداشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی شامگاه پنجشنبه در مراسم روز پزشک و داروساز در دانشکده پرستاری شهید بهشتی این شهر اظهار داشت: بوعلی سینا و ذکریای رازی الگوهای بسیار مناسبی برای جامعه پزشکی و داروسازی کشور هستند.
وی به جایگاه فعلی پزشکی در استان اشاره کرد و افزود: امسال به نام سال جهاد اقتصادی از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده و این امر سرلوحه کار مسئولان و مدیرانی است که در سازمان‌ها مختلف فعالیت میکنند.
بهبودی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را یکی از 46 دانشگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به افق چشم‌انداز 1404 برنامه‌ریزیهای مختلفی در امور تحقیقاتی، آموزشی، بهداشتی و درمانی به عهده داریم و استان در عرصه‌های مختلف قابلیت انجام آن را دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه استان دارای تراکم جمعیتی بالاست، یادآرو شد: گیلان دارای ظاهری زیباست اما در متن آن کمبودها و مشکلات بسیاری نهفته و کارشناسان باید این امر را مد نظر داشته باشند.
وی بنیانگذاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان را از سال 1363 عنوان کرد و گفت: دانشگاه دندانپزشکی نیز در دهه 70 بنیانگذاری شده است و در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی گیلان 7 دانشکده دارد.
بهبودی شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بندر انزلی را یکی از 7 شعبه این دانشگاه نامید و خاطرنشان کرد: دانشکده‌های علوم پزشکی گیلان از نظر پزشکی و پیراپزشکی کامل هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دستور تاسیس دانشکده داروسازی توسط وزیر بهداشت در استان خبر داد و بیان داشت: شورای گسترش دانشگاه‌ها که مسئولیت مستقیم این امر را دارد، در حال بررسی موضوع است.
وی با بیان اینکه شورای گسترش دانشگاه‌ها پس از ماه رمضان از دانشگاه گیلان بازدید میکند، اذعان داشت: این شورا پس از بازدید تصمیم‌گیری لازم درباره تاسیس دانشکده داروسازی در استان را انجام میدهد.
بهبودی تعداد بیمارستان‌های گیلان را 22 باب عنوان کرد و افزود: 22 بیمارستان غیردانشگاهی دولتی در استان فعالیت میکنند ضمن اینکه 17 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعضای هیئت علمی این دانشگاه را 346 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد 6 نفر استاد، 38 نفر دانشیار، 216 نفر استادیار و 86 نفر در گروه مربیان دانشکده‌های پرستاری، مامایی و پیراپزشکی گیلان فعالیت میکنند.
وی با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به لحاظ نیروی انسانی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، متذکر شد: 760 نفر پزشک متخصص در سطح استان فعالیت میکنند.
بهبودی تعداد پزشکان عمومی گیلان را حدود یکهزار و 400 نفر معرفی کرد و گفت: 600 دندانپزشک و 400 پزشک داروساز در استان فعالیت دارند و با این پزشکان سیستم نیروی انسانی قوی کاملاً علمی را دانشگاه‌ها در اختیار داریم و میتوانند در عرصه‌های مختلف علوم پزشکی به آموزش و تربیت دانشجو بپردازند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه رشته تخصصی داخلی در سال 84 در استان تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: رشته جراحی عمومی در سال 85 تاسیس شد.
وی تاسیس رشته قلب و عروق را در سال 86 ذکر کرد و یادآور شد: رشته‌های تخصصی جراحی مغز در سال 88 و جراحی چشم در سال 89 مجوزهای لازم را گرفتند.
 بهبودی با اشاره به اینکه صدور مجوز تاسیس رشته‌های ارتوپدی و طب اورژانس در حال انجام است، بیان داشت: این رشته‌ها در شورای گسترش در حال تصمیم‌گیری هستند و سال آینده اجرایی میشوند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان استقرار پزشکان متخصص در شهرستان‌ها را از اولویت‌ها خواند و تصریح کرد: سال‌های گذشته تلاش شده رشته‌های ارتوپدی و رادیولوژیست را در بیمارستان‌های مختلف مستقر کنیم و از سال گذشته پزشک ارتوپد و جراح چشم در شهرهای رودبار و منجیل مستقر شده است.
وی با اشاره به 6 نوع تخصص در بیمارستان تازه تاسیس رستم‌آباد، خاطرنشان کرد: مراجعه کنندگان حتی از بیمارستان‌های منجیل و رودبار به این بیمارستان مراجعه میکنند و آمار بیماران در بیمارستان رستم‌آباد بسیار بیشتر از دیگر بیمارستان‌های شهرستان رودبار است.
بهبودی استقرار خانه‌های سازمانی در تمام شهرستان‌ها را یکی دیگر از اقدام‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و بیان داشت: 14 واحد سازمانی در آستارا برای اسکان پزشکان به دلیل مسافت بسیار از مرکز استقرار یافته و در شهرستان‌های نزدیک به مرکز استان 4 تا 5 واحد سازمانی مستقر شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان فومن، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر را از جمله شهرهای دارای خانه‌های سازمانی برای متخصصان پزشکی عنوان کرد و یادآور شد: بیمارستان‌های جدید در سیاهکل، شفت، املش و رودبار که در آینده به بهره‌برداری میرسند نیز دارای خانه‌های سازمانی هستند و این امر با اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.
وی به مسائل تخصصی درمان و آموزش در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: پیشرفت‌های خوبی در امر درمان و آموزش صورت گرفته و سال گذشته 3 فوق تخصص جدید ریه در استان مستقر شدند ضمن اینکه امسال نیز تقاضای 2 فوق تخصص ریه را دادیم که در گیلان مستقر شوند.
بهبودی با بیان اینکه سال‌های گذشته گیلان در بحث ریه مشکلات بسیاری داشت، تصریح کرد: در حال حاضر این امر سبک شده و مردم راحت‌تر به متخصصان دسترسی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان جراحی اطفال در استان را دارای عملکرد بالا عنوان کرد و اظهار داشت: مدت 3 سال است که جراحی اطفال با عملکرد بالا در گیلان انجام میشود.
وی ادامه داد: با حضور شبانه روزی پزشکان فوق تخصصی اطفال توانستیم از بیماران فوق تخصصی جراحی اطفال به تهران به طور 100 درصد پیشگیری کنیم و حتی ماهی یک بار نیز آمار اعزام نداریم مگر خانواده بیمار صلاح بداند این درمان را در جای دیگر پیگیری کند.
بهبودی به انجام لاپاراسکوپی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی را در بیمارستان‌های رازی و پورسینا مستقر کردیم و بیماران با استفاده از روش‌های جدید جراحی عمومی و حفره‌های بدن درمان میشوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان متذکر شد: آنژیوگرافی رگ‌های محیطی بدن مانند عروقی که در پا بیشتر در بیماران میبینیم و بیماران دیابتی دچار این مشکلات میشوند، به راحتی در بیمارستان رازی قابل انجام بوده و توسط فوق تخصص‌های مربوطه با آمار قابل توجهی در حال انجام است و حتی از استان‌های دیگر بیماران مراجعه میکنند.
وی با اشاره به استقرار دو متخصص جراحی مغز در بیمارستان پورسینای رشت و در لاهیجان، افزود: تلاش‌های خوبی در دو سال گذشته در این زمینه انجام شده است.
بهبودی با بیان اینکه این امکانات نشان میدهد استان در بسیاری از امور پزشکی خودکفاست، تصریح کرد: گیلان میتواند در امور پزشکی به کشورهای همسایه سرویس‌دهی کند.
در این مراسم از پزشکان نمونه دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول