اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تصویب مجلس

تاکنون هیچ آثار هنری از سوی ادارات خریداری نشده است

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن هنرهای تجسمی همدان گفت: با وجود تصویب مجلس شورای اسلامی مبنی بر خرید آثار هنری، تاکنون هیچ آثار هنری از سوی ادارات خریداری نشده است.

تاکنون هیچ آثار هنری از سوی ادارات خریداری نشده است

تقی حجاریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ادارات بودجه‌ای برای خرید آثار هنری اختصاص نداده‌اند، گفت: این کار از استانداری گرفته تا همه ادارات انجام نشده به طوری که حتی یک تابلوی هنری نیز تاکنون خریده نشده است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه بخشنامه خرید آثار هنری از سوی ادارات برای تزئینات اداری، در دوران قبل از انقلاب نیز مطرح شد، اما نه در آن دوران و نه در حال حاضر این بخشنامه عملی نشده است.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی همدان در پاسخ به سئوالی مبنی بر چرایی عملی ‌نشدن این موضوع یادآور شد: ادارات به این مصوبه اهمیتی نمی‌دهند به طوری که در این راستا ارشاد نیز بارها این موضوع را تأکید کرده، اما عملی نشده و هر چه به استانداری بخشنامه کردند که از سوی استانداری این اتفاق بیفتد، مورد توجه واقع نشده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه خود انجمن مکاتبه‌ای داشته‌ یا نه، گفت: قبلاً جلساتی با استانداری و رؤسای ادارات داشتیم و هر سال نیز چندین بار این بحث را با ادارات مطرح کرده‌ایم، اما این سودی نداشته است.

حجاریان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مجلس تصویب کرده که ادارات نیم درصد بودجه عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند، اما تاکنون این اتفاق از طریق ادارات نیفتاده است.

وی در خصوص برگزاری دومین اکسپوی هنرهای تجسمی، ابراز داشت: ما اطلاعی از برگزاری این اکسپو نداریم، اما شاید این امر جزو برنامه‌های ارشاد باشد و ما آمادگی داریم که هر لحظه ابلاغ شد، کارهای هنری خود را ارائه دهیم.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی همدان در پایان اذعان داشت: برای ارائه آثار هنری در خصوص فضای نمایشگاهی مشکلی نداریم و نیروی کار نیز در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول