اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس بخشنامه جدید

ادارات مکلف به خرید آثار هنری هستند

خبرگزاری فارس: مسئول امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: دولت در بخشنامه جدید به ادارات ابلاغ کرده که آنها مکلف به خرید آثار هنری هستند و اگر نخرند بازخواست می‌شوند.

ادارات مکلف به خرید آثار هنری هستند

محمدعلی فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در تیرماه اکسپو در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود که تاکنون تاریخ‌های برگزاری را مشخص نکرده‌اند و هر شهرستان خود باید تاریخ برگزاری را مشخص کند.

وی تصریح کرد: در رابطه با خرید آثار هنری آئین‌نامه‌ها و بخشنامه آن ابلاغ شده و اجباری است که بخرند و همه ادارات باید نیم درصد بودجه عمرانی و جاری خود را خرید تابلو داشته باشند که اگر دستگاهی نداشته باشد باید بازخواست شود چرا که تخلف کرده‌ است.

مسئول امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان داشت: این بخشنامه مربوط به سال 90 است و تا تیرماه برای خریداری آن فرصت دارند در غیر این صورت تخلف بوده و دولت باید تصمیم بگیرد که با آن برخورد کند یا نه.

وی خاطرنشان کرد: در بخشنامه قبلی آمده بود دستگاه‌ها می‌توانند خرید کنند اما الان چهار ماه است که این طرح به لایحه بودجه رفته و اجباری شده است به طوری که دولت آنها را مکلف به خرید کرده؛ ولی ممکن است که خیلی از دستگاه‌ها خرید نکنند.

فرجی بیان داشت: ادارات باید توجه داشته باشند که این قانون دائمی و اجبار بوده و باید نسبت به خریداری آثار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اداره ارشاد نیز خرید آثار هنری را آغاز می‌کند، افزود: با سایر ادارات مکاتبه کردیم و استانداری نیز مکاتبه کرده و زمان اکسپو نیز مشخص شده به طوری که 3 تا 15 تیرماه در مجتمع آوینی برگزار می‌شود.

مسئول امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان گفت: آثار هنری هنرمندان شامل هنرهای تجسمی، خوشنویسی و هر چیزی است که در قالب ارشاد و صنایع دستی بگنجد و ادارات می‌توانند 50 درصد از این آثار و 50 درصد از آثار هنری خریداری کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول