اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد:

سه جشنواره هنری در یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج هنرمندان یزد از برگزاری سه جشنواره فرهنگی هنری در طول سال جاری در سطح استان یزد خبر داد.

سه جشنواره هنری در یزد برگزار می‌شود

علی‌محمد پارسائیان امروز در حاشیه بازدید از کانون بسیج هنرمندان بافق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌های هنری در استان یزد اظهار داشت: جشنواره‌های فرهنگی هنری استانی با عنوان ادبیات داستانی، تئاتر و هنرهای تجسمی به منظور شناسایی و جذب هنرمندان در سطح استان توسط سازمان بسیج هنرمندان یزد برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها به صورت متمرکز بوده و هر شهرستانی که آمادگی داشته باشد، می‌تواند مجری آن باشد و مرحله کشوری این جشنواره‌ها نیز در استان‌هایی که شرایط برگزاری داشته باشند اجرا می‌شود که هنرمندان علاقمند می‌توانند از طریق کانون هنرمندان شهرستان خود برای شرکت در این جشنواره‌ها اقدام کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل کانون‌های بسیج هنرمندان در شهرستان‌ها را از مهم‌ترین اقدام انجام شده برای شناسایی، جذب و ساماندهی هنرمندان در سطح استان عنوان کرد.

پارسائیان با اشاره به تعداد کانون‌های بسیج هنرمندان در استان یزد افزود: سازمان بسیج هنرمندان نزدیک به شش سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون در 11 شهر استان نیز موفق به تاسیس کانون بسیج هنرمندان شده است.

وی همچنین با بیان برخی از برنامه‌های حمایتی سازمان بسیج هنرمندان برای هنرمندان عضو این سازمان تصریح کرد: از جمله اقدامات حمایتی در زمینه تالیفات است و چنانچه هنرمندان آثاری در زمینه تالیف و چاپ کتاب، تولید فیلم‌نامه و نمایش‌نامه و تئاتر داشته باشند مورد، حمایت قرار می‌گیرند.

پارسائیان تصریح کرد: میزان حمایت از تولیدات هنری گروه‌های مختلف هنری بر اساس ارزش هر اثر است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد در ادامه به برنامه‌های شاخص این سازمان در استان یزد اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره نویسندگی و کارگردانی از شاخص‌ترین فعالیت‌های در حال انجام این سازمان است که استان می‌تواند در این بخش نمونه باشد.

وی افزود: برگزاری دوره نویسندگی و کارگردانی به صورت سراسری از سازمان بسیج هنرمندان کشور ابلاغ شده که در استان یزد استقبال بسیار خوبی را داشته و جزو اولین‌هاست.

پارسائیان خاطرنشان کرد: بیش از 120 نفر برای این دوره‌ها ثبت نام کرده‌اند که آزمون آن در 19 خرداد ماه امسال در سراسر کشور و در استان یزد برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد بیان کرد: دوره‌های نویسندگی و کارگردانی در طول هشت ترم به مدت چهار سال با هدف تربیت هنرمند و کارگردان و نویسنده متعهد با آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرا می‌شود.

پارسائیان با اشاره به اهداف بازدید کانون بسیج هنرمندان شهرستان بافق عنوان کرد: کانون بسیج هنرمندان بافق از زمان فعالیت خود تاکنون برنامه‌های خوبی برای جذب و ساماندهی هنرمندان بافقی داشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با بیان برگزاری جشنواره استانی عکس در بافق افزود: شهرستان بافق میزبانی خوبی را در اجرای این جشنواره داشت که نشان داد توانایی و آمادگی بالایی در برگزاری جشنواره‌های دیگر استانی را نیز داراست.

وی تصریح کرد: هنرمندان بافقی استعدادهای بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف هنری به ویژه تولید فیلم و عکس دارند که باید در این راستا برای شناسایی و شکوفایی این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی بسیار مناسبی از طرف کانون بسیج هنرمندان بافق صورت گیرد.

پارسائیان با بیان اینکه گروه هنری برای هر کانون تعریف شده است خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف این گروه‌ها در قالب انجمن‌های مربوطه مورد حمایت سازمان بسیج هنرمندان قرار می‌گیرد.

وی زیرساخت این برنامه‌ها را بر مبنای شجره طیبه صالحین عنوان کرد و گفت: هنرمندان می‌توانند برنامه‌های خود را بر اساس محتوای طرح صالحین در راستای تربیت بر مبنای اصول تعالیم اسلامی تدوین کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد از همکاری و حمایت‌های سرهنگ باقیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق و تلاش‌های مسئول بسیج هنرمندان بافق تقدیر و اظهار امیدواری کرد: با این تلاش‌ها و با توجه به اینکه شهرستان بافق تعدادی هنرمند شاخص دارد، کانون بسیج هنرمندان بافق به عنوان کانون نمونه در استان شناخته شود.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول