اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

اعزام 400 دستگاه اتوبوس زائران گیلان به مرقد امام (ره)

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از اعزام زائران استان به مرقد مطهر امام خمینی (ره) با 400 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خبر داد.

اعزام 400 دستگاه اتوبوس زائران گیلان به مرقد امام (ره)

سبحان‌الله علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اعزام زائران به مرقد امام خمینی (ره) از گیلان، اظهار داشت: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان مسئول کمیته حمل و نقل ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) است و آمادگی اعزام 13 هزار و 500 نفر از زائران گیلانی به حرم مطهر امام(ره) را دارد.

وی با بیان اینکه 121 شرکت و موسسه مسافری گیلان به زائران استان خدمات رسانی می‌کنند، افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته، آمادگی افزایش ظرفیت اعزام به 16 هزار نفر در پایانه حمل و نقل استان وجود دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان در باره برگزاری جلسات ویژه کمیته حمل و نقل ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) گفت: یک هزار و 700 نفر از فعالان بخش دولتی و خصوصی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر گیلان زیر نظر این کمیته فعال هستند.

این مسئول از تشکیل کمیته ویژه نظارتی بر عملکرد ناوگان حمل و نقل مسافر در این اداره کل خبر داد و تصریح کرد: هماهنگی با گروه‌های امداد رسان خودرویی، جرثقیل و ساماندهی ناوگان ذخیره نیز اجرایی شده است.

علیپور ادامه داد: فیلمی با هدف تبیین شخصیت امام راحل برای جوانان و نوجوانان نیز آماده شده تا در این ایام در ناوگان مسافری استان برای زائران پخش شود.

وی، توزیع بسته‌های فرهنگی، حقوق مسافر، اطعام 500 زائر، برپایی ایستگاه صلواتی و... را نیز از دیگر اقدام‌های اداره کل حمل و نقل استان عنوان کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) توانست با عمل‌ کردن به احکام الهی در برابر قدرت‌های زورگوی جهان ایستادگی کند، خاطرنشان کرد: امام راحل اسلام ناب محمدی (ص) را به جهانیان معرفی کردند.

این مسئول فرا رسیدن سالگرد عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب را فرصت دیگری دانست تا افکار، آرا و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و همچنین ابعاد شخصیتی و مبارزات مستمر ایشان بهتر از هر زمان دیگر برای مردم به ویژه نسل جوان تشریح شود.

علیپور، با اشاره به ابعاد گسترده انقلاب امام خمینی (ره) در جهان عنوان کرد: انقلاب امام (ره) تنها محدود به ایران و حتی مسلمانان نیست بلکه همواره شعار اصلی امام راحل دفاع از مستضعفان و آزادیخواهان جهان بوده است.

وی با بیان اینکه پس از گذشت 23 سال از رحلت امام خمینی (ره) هنوز کلام و راه امام زنده است، عنوان کرد: قیام و انقلاب امام (ره) چهره‌ جدیدی از اسلام را برای دنیا مشخص کرد و افرادی که غیر‌آگاهانه و غیر‌منصفانه در مورد انقلاب قضاوت می‌کنند باید با رجوع به ارزش‌های امام راحل به واقعیت برسند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با تاکید بر ولایت‌مداری ملت، اذعان داشت: مقام معظم رهبری با همان ویژگی‌های امام (ره) هدایت‌گر ملت مسلمان ایران است و مردم ولایت‌مدار همچنان پشتیبان ولایت فقیه هستند.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول