اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تیر ماه سال جاری

همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش ملی جنگ و دفاع در اندیشه‌ امام خمینی(ره) پیرامون مسائل مرتبط با پذیرش قطعنامه 598 تیرماه امسال در قم برگزار می‌شود.

همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم دبیر علمی همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌ امام خمینی(ره) عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دو دوره از این همایش ابراز داشت: در این همایش‌ها تلاش کردیم تا به سئوالات جوانان در زمینه چگونگی پذیرش قطعنامه 598 پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها از سال 88 آغاز شده و تیر ماه امسال سومین دوره از این همایش با حضور صاحب‌نظران و فعالان عرصه سیاسی کشور برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند افزود: در این همایش‌ها به واکاوی عوامل و بسترهایی که سبب پذیرش قطعنامه 598 شد خواهیم پرداخت و تلاش می‌کنیم به تمام پرسش‌ها در این زمینه پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه این تردید در مورد علت پایان جنگ هم در نسل جدید و هم در نسل‌های قبلی وجود دارد، پرداختن به پاسخ این پرسش را از ضروریات جامعه امروز دانست.

دبیر علمی همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌ امام خمینی(ره) گفت: مردم می‌خواهند بدانند فرماندهان و شخصیت‌های مختلف سیاسی آن دوران در این زمینه چه نقشی داشته‌اند و چه فعالیت‌هایی انجام داده‌اند.

وی ابراز داشت: در حاشیه همایش امسال از سه کتاب نیز رونمایی خواهد شد که یکی از این کتاب‌ها به نام «قطعنامه‌های صادره از سازمان ملل متحد و جنگ تحمیلی» به قلم شهید احمد سوداگر نوشته شده و با حضور خانواده این شهید رونمایی خواهد شد.

بهداروند خاطر نشان کرد: در این کتاب مجموعه قطعنامه‌هایی که در طول جنگ توسط سازمان ملل متحد صادر شده تحلیل شده است.

وی گفت: در این قطعنامه نقاط مثبت قطعنامه 598 در مقایسه با دیگر قطعنامه‌ها از جمله موضوع تعیین متجاوز و بازگشت به مرزهای قانونی مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر علمی همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌ امام خمینی(ره) اذعان داشت: دومین کتاب «اندیشه‌های دفاعی امام خمینی(ره)» است که توسط سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نوشته شده است.

وی افزود: این کتاب نیز به بررسی موضوع دفاع و جنگ در اندیشه امام خمینی(ره) می‌پردازد و این موضوع را به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهد.

بهداروند ادامه داد: کتاب دیگر «در قلمرو اندیشه‌های دفاعی امام خمینی(ره)» است که در آن به مبانی فقهی، کلامی و فلسفی اندیشه امام خمینی(ره) در رابطه با دفاع پرداخته شده است.

وی عنوان داشت: امسال بنا داریم از شخصیت‌های درگیر در پذیرش قطعنامه 598 و تحولات دوران پایانی جنگ تحمیلی برای شرکت در این همایش دعوت کنیم.

دبیر علمی همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌ امام خمینی(ره) اضافه کرد: این همایش با همکاری پژوهشگاه ستاد کل نیروهای مسلح، نهضت بیداری اسلامی و دیگر ارگان‌های انقلابی جمهوری اسلامی در تیرماه سال جاری برگزار شده و در آن به مقوله بیداری اسلامی توجه ویژه خواهد شد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول