اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت در مشهد:

تحریم‌ها سکوی پیشرفت علمی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: تحریم‌ها نه تنها در ارتقای علمی و هنری کشور اثری نداشته‌اند بلکه به مثابه سکوی پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران عمل کرده است.

تحریم‌ها سکوی پیشرفت علمی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین آیتی در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشجویی پوستر رضوی به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سالن همایش هتل الغدیر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید علم و هنر انتظار حال حاضر کشور از دانشجویان است.

وی ادامه داد: با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین وجود تمام کارشکنی‌ها و تحریم‌های دشمنان و بیگانگان علیه جمهوری اسلامی، موقعیت این کشور در ابعاد مختلف در مرحله اوج گیری و رشد بسیار پرشتاب است و بر همین اساس نظام و ملت ایران تا کنون قدمی از برنامه‌های خود در مسیر پیشرفت عقب ننشسته‌اند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  کشور افزود: تحریم‌های علیه کشور و نظام نه تنها سبب شکوفایی کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه علمی شده‌اند بلکه کشور را به شرایطی ارتقا داده‌اند که شهید راه علم و فناوری می‌دهیم که این امر خود نشان از اهمیت علم و هنر و مقتضیات زمان است.

آیتی با بیان اینکه برای رسیدن به قله‌های علم و تکنولوژی باید مقتضیات و نیازهای روز را دانسته و در آن راه قدم برداریم، اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در واقع متولی سلامت و بهداشت کشور است نیز در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری اقدامات بسیار زیاد و مؤثری برداشته است.

وی در همین ارتباط به تصویب سند تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: اخیرا سند تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب رسید که 14 راه سیاست و 800 برنامه اجرایی در آن مدنظر قرار گرفته شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  کشور ادامه داد: سیاست اول این سند به سبب اثرگذاری سلامت معنوی در سلامت عمومی جامعه، به عنوان ارتقای سلامت معنوی تعریف شده است که بر اساس آن ارتقای اخلاق پزشکی در محیط‌های بهداشتی و درمانی دارای اولویت و اهمیت ویژه است.

آیتی به یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره جامع فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور نیز از جمله برنامه‌های فرهنگی این وزارت‌خانه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون سه دوره از این جشنواره برگزار شده که با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان و آثار ارسال شده به آن، از سیر صعودی قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی افزود: این جشنواره در هفت بخش کلی از جمله بخش های ادبی، هنری، معارف، پژوهشی و غیره و نزدیک به 40 زمینه برگزار می‌شود که در دور چهارم برگزاری آن که در شهریور ماه سال ‌جاری در شهر کرمان برگزاری می‌شود با یک پله ترقی در دو مرحله دانشگاهی و کشوری به انجام می‌رسد.

در انتهای مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشجویی پوستر ضمن تقدیر و ارائه لوح و هدایا به استادان، هیئت داوران و منتخبان این جشنواره، آثار راه یافته به بخش نمایشگاه این جشنواره در قالب کتابچه‌ای تهیه و با حضور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و همچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد.  

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول