اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

دولت تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد/ اختصاص 7 میلیارد تومان به حمل و نقل ریلی مشهد

خبرگزاری فارس: وزیر کشور با بیان این مطلب که 7 میلیارد تومان به حمل و نقل ریلی مشهد اختصاص می‌یابد، گفت: دولت تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

دولت تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد/ اختصاص 7 میلیارد تومان به حمل و نقل ریلی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس به مشهد مصطفی محمد‌نجار عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد مقدس که در تالار اجتماعات فرمانداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت مردم مشهد بسیار با شور و شوق و در عین حال همراه با آرامش بود.

وزیر کشور ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها مانند علم و تکنولوژی در اوج اقتدار است و این مسئله با توجه به تحریم‌های اخیر اهمیتی دوچندان دارد.

نجار گفت: در عرصه سیاسی نیز جمهوری اسلامی ایران با موضع‌گیری‌های مدبرانه مقام معظم رهبری و هم‌چنین سخنرانی‌های رئیس جمهور در مجامع جهانی مدیریت معیوب جهان را به چالش کشیدند.

وی تأکید کرد: در عرصه امنیتی نیز جمهوری اسلامی ایران در اوج آرامش و توازن است و در حال حاضر یک وزنه تعادل‌بخش در کل‌ دنیا محسوب می‌شود.

وزیر کشور اشاره کرد: ملت ایران رشد بسیار زیادی کرده است و این امر را در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خوبی نشان داد.

نجار اظهار کرد: بعد از حضور مردم در انتخابات غربی‌ها و سردمداران استکبار جهانی در سکوت به سر می‌برند زیرا از مدت‌ها قبل برای عدم حضور مردم در این انتخابات از طریق جنگ نرم و هوشمند سرمایه‌گذاری کرده بودند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات دولت نهم و دهم تصریح کرد: سفرهای استانی هیئت دولت شاخصه اساسی خدمتگزاری به مردم است و در طی هفت سال گذشته در مجموع هیئت دولت یک سال را در سفرهای استانی گذرانده است.

نجار ادامه داد: سفرهای استانی یک پدیده خاص در امر خدمتگزاری است و باید در فرهنگ دولت‌های بعدی نهادینه و به عنوان یک الگو نیز به جهان عرضه شود.

وی با اشاره به مشکلات خاص شهر مشهد نیز تأکید کرد: بازنگری طرح جامع و تفصیلی مشهد، مسئله حریم مشهد، توسعه حمل و نقل ناوگان عمومی و شروع فاز دوم حمل و نقل ریلی مشهد و هم‌چنین توسعه ترمینال فرودگاه مشهد از جمله پروژه‌هایی است که در این سفر درباره آن مصوباتی خواهیم داشت.

وزیر کشور تأکید کرد: مشکل کشف‌رود نیز باید به صورت جدی پی‌گیری شود و تصفیه‌خانه جدیدی نیز در منطقه اولنگ در حال احداث است.

نجار گفت: 85 درصد واحدهای ساخته شده در حاشیه مشهد مقاوم نیست و باید شهرداری مشهد در این زمینه و هم‌چنین در زمینه مبارزه با ساخت و سازهای غیر قانونی در حاشیه شهر به صورت جدی برخورد کند.

وی خاطرنشان کرد: 7 میلیارد تومان نیز برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی در مشهد به زودی اختصاص می‌یابد و مشکلات مربوط به این بخش نیز حل خواهد شد.

وزیر کشور در پایان یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی ایران با وجود همه تهدیدها و تحریم‌های اخیر عملکرد قابل قبولی داشته و از دل این تحریم‌ها فرصت‌های مناسب و جدیدی را تعریف کرده است.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول