اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شرکت سازنده سکوهای دریایی نفتی و گازی:

خودکفایی در ساخت سکوهای نفتی/ تحریم‌ها سبب خوداتکایی شد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام شرکت مبین سازه شرکت سازنده سکوهای نفتی و گازی با بیان اینکه کشور در ساخت سکوهای دریایی نفتی و گازی به خودکفایی دست یافته است، گفت: تحریم‌ها هیچ وقت سبب نشده است که در کار ساخت این سازه‌ها خللی وارد شود.

خودکفایی در ساخت سکوهای نفتی/ تحریم‌ها سبب خوداتکایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ بابک عباس‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه فاز 14 پارس جنوبی، متشکل از یک کنسرسیوم است، در مورد ساخت سکوهای گازی دریایی این پروژه اظهار داشت: ساخت چهار فروند سکوی گازی دریایی از طرف شرکت POGC به شرکت ایزایکو سفارش داده شده است.

وی هم‌چنین یادآور شد: طی قراردادی ایزایکو متعهد شده است چهار سکوی گازی (که متشکل از جکت‌ها و روسازه‌ها است)،‌ چهار پل ارتباطی بین سکوها و چهار سازه مشعل را طی مدت زمان مشخص ساخته و به محل نصب انتقال دهد.

قائم‌مقام شرکت مبین‌سازه با بیان اینکه در حال حاضر چهار جکت مورد نظر هر کدام با وزن یک هزار و 800 تن و ارتفاع 70 متر در ایزایکو طی مدت زمان 65 روز ساخته شده است، گفت: همچنین برای نصب هر کدام از سکوهای گازی فاز 14 پارس جنوبی چهار شمع فولادی هر کدام به وزن یک هزار و 200 تن مورد نیاز است.

عباس‌پور ارزش کل قرارداد ایزایکو با شرکت POGC را، برابر با 570 میلیون دلار عنوان کرد.

وی هم‌چنین یادآور شد: قسمت روسازه‌های جکت‌ها نیز هر کدام وزنی برابر با 2 هزار و 500 تن دارد.

عباس‌پور بیان داشت: هر کدام از پل‌های ارتباطی نیز 250 تن وزن دارد.

وی اضافه کرد: طول این پل‌ها برابر با 92 متر است.

به گفته قائم‌مقام شرکت مبین‌سازه وزن فیزیکی کل پروژه متشکل از چهار سکوی یاد شده، پل‌ها و مشعل‌ها برابر با 26 هزار تن است.

وی ادامه داد: هم‌چنین وزن تجهیزات مورد نیاز برای نصب بر روی سکوها برابر با 5 هزار تن است.

عباس‌پور افزود: دو سکو از سکوهای یاد شده در فاز 14 پارس جنوبی اصلی و دو سکو نیز اقماری محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: طول خطوط دریایی مورد نیاز برای انتقال گاز به پالایشگاه برابر با 105 کیلومتر خط لوله دریایی است.

عباس‌پور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه شرکت مبین‌سازه تاکنون 14 جکت مورد نیاز فازهای پارس جنوبی و دیگر پروژه‌های نفتی و گازی در خلیج فارس را ساخته است، گفت: چهار سکوی مربوط به فاز 14 پارس جنوبی به دلایلی از جمله ساخت 100 درصدی آن و عملیات انتقال توسط متخصصان داخلی از دیگر سکوهای ساخته شده متمایز است.

وی در پایان با بیان اینکه مشکل عمده در پروژه‌های جکت‌ها و سکوهای سرچاهی، مبحث تحریم‌ها است، افزود: نمی‌توان گفت که تحریم‌ها مجتمع ایزایکو و شرکت مبین‌سازه را محدود کرده چرا که بعضاً تحریم‌ها سبب خود‌اتکایی در برخی از بخش‌ها نیز شده است.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول