اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خبر داد

برگزاری یادواره بانوان شهید در روز نخست خرداد ماه

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری یادواره یک هزار بانوی شهید در خرمشهر در روز نخست خرداد ماه جاری خبر داد.

برگزاری یادواره بانوان شهید در روز نخست خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سردار علی فضلی پیش از ظهر امروز در جمع خانواده‏‌های شهدای بخش رودهن اظهار داشت: شهید بزرگوار، "ناهید فاتحی‏کرجو" به عنوان شهید شاخص سال 91 مطرح است.

وی ادامه داد: این بانوی 17 ساله و مقاوم، از مردم خطه دلاور خیز کردستان بود و نزدیک به 30 سال پیش توسط گروهک کوردل و سفاک منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فضلی اضافه کرد: این شهید معزز به عنوان الگویی برای همه زنان ایران اسلامی و حتی دیگر ملل آزادی‏‌خواه منطقه در مسیر بیداری اسلامی معرفی می‏‌شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نحوه شهادت این بانوی بزرگوار خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار پس اسارت توسط عوامل ضد انقلاب، چندین ماه مورد بدترین شکنجه‏‌های روحی و روانی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تنها خواست ضد انقلاب از این الگوی مقاومت برای زنان ایران اسلامی، توهین به مقام امام راحل (ره) بود.

فضلی اضافه کرد: این شهید شریف 17 ساله با چنان مقاومتی مقابل عوامل ضد انقلاب ایستادگی کرد که امروز نه تنها برای زنان، بلکه برای مردان نیز می‏‌تواند اسوه‏‌ای همیشگی قلمداد شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: ضد انقلاب برای شکست این مقاومت ناشی از ایمان سرشار شهید ناهید فاتحی، موهایش را تراشید و وی را تحقیر کرد.

وی ادامه داد: اما این مقاومت و مجاهدت حتی به قیمت شهادت این شهید بزرگوار نیز هرگز نشکست و امروز سنی و شیعه و مرد و زن در کردستان و سایر نقاط این مرز و بوم اسلامی از جوان‏مردی بانویی بزرگ در سه دهه پیش از این سخن به میان می‏‌آورند.

فضلی افزود: با توجه به وجود چنین شیر زنانی، یادواره‏‌ای برای تجلیل از بانوان شهید هشت سال دفاع مقدس در روز نخست خرداد ماه 91 در خرمشهر برگزار می‏‌شود.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول