اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از اختتامیه جشنواره روابط عمومی‌ها

تشویق‌ها و تمجیدها جواب‌گوی تلاش‌های روابط‌ عمومی‌ها نبود

خبرگزاری فارس: با توجه به برگزاری آیین اختتامیه هفتمین جشنواره روابط عمومی استان اصفهان، تقدیرهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم نتوانست خستگی حاصل از تلاش‌های فراوان این قشر را از تن بیرون ببرد.

تشویق‌ها و تمجیدها جواب‌گوی تلاش‌های روابط‌ عمومی‌ها نبود

به گزارش خبرگزاری از اصفهان، روابط عمومی نقشی بسیار مؤثر در بهبود وضعیت سازمان‌ها و ایجاد تعامل بین مجموعه‌ای و برون سازمانی دارد.

مسئول روابط عمومی در هر دستگاه و سازمان دولتی و خصوصی، باید واجد یک سری خصوصیات و روش‌های کارآمد در اداره امور و انجام وظایف شغلی باشد تا بتواند، سبب پیشرفت کاری در ادارات و سازمان‌ها شود.

به فرموده رهبر معظم انقلاب وظایف روابط عمومی‌های مستقر در تمام سازمان‌ها و نهادهای کشوری ارزیابی و انعکاس فعالیت نهادها، مشخص کردن روش‌ها و نقص‌های دستگاه مربوطه، همواره باز نگه‌داشتن بلندگوی مردم نسبت به خود و همیشه به گوش بودن و پرهیز و از افراط و تفریط در اطلاع‌رسانی است.

قناعت در انتشار خبرنامه‌ها، توسعه کارهای ابتکاری، ایجاد زمینه خود نظارتی در مسئولان از طریق تهیه و ارائه جدول و نمودار کارهای انجام شده به آنها و نمایان ساختن اوضاع داخلی دستگاه‌ها و انعکاس چگونگی مسائلی که در نهادها می‌گذرد از دیگر وظایف روابط ‌عمومی‌ها است.

روابط عمومی قرن 21، بسیار پیچیده‌تر از روابط عمومی‌های قبل از آن است و تحولات فراگیر دنیای معاصر مسئولیت‌های بیشتری را متوجه کارگزاران روابط عمومی می‌کند.

اگر بخواهیم روابط عمومی در حد مطلوبی و متناسب با شرایط قرن 21 نقش‌آفرینی کند، باید به صورتی برنامه‌ریزی شود که در درجه نخست در هر سازمانی، نسبت به تثبیت و تقویت جایگاه روابط عمومی اقدام شود.

در کشورمان به پاس قدردانی و سپاس از این قشر 27 اردیبهشت‌ماه هر سال به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات نام‌گذاری شده است.

به همین مناسبت هفتمین جشنواره روابط عمومی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان از تاریخ 24 اردیبهشت آغاز شد و صبح امروز به کار خود پایان داد.

نکته‌ای که در اینجا بسیار قابل توجه و تأمل بوده اینکه، با توجه به اینکه استان اصفهان دارای واحدهای روابط عمومی بسیار زیادی در نهادها و سازمان‌های مختلفی است، اما نمایندگان روابط عمومی‌های سازمان‌های مختلف در این نمایشگاه به تعداد بسیار محدودی شرکت کرده و در این راستا نیز تنها یک سالن نمایشگاهی برای حضور در این جشنواره در اختیار آنها قرار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار فارس، در آیین اختتامیه این جشنواره که صبح امروز انجام شد شاید به جرأت بتوان گفت، یکی از ضعیف‌ترین مراسم‌های برگزار شده توسط مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوده است.

جای بسی تأسف است که اکثر صندلی‌های واقع در این مکان خالی از جمعیت بوده و مسئولان دعوت شده نیز در آن حضور پیدا نکرده بودند.

عدم تبلیغات گسترده از سوی مسئولان امر یکی از مهم‌ترین عوامل در زمینه هر چه بهتر برگزار کردن این مراسم بود.

عدم مدیریت درست در برگزاری نمایشگاه و حضور نیافتن مسئولان ذی‌ربط یکی دیگر از عوامل ضعیف نه تنها در این نمایشگاه بلکه در اکثر نمایشگاه‌های برگزار شده در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان بوده است.

*انجمن روابط عمومی‌های اصفهان از ضعف بسیار چشم‌گیری برخوردار است

به گزارش خبرنگار فارس، در حاشیه این مراسم با توجه به  گفت‌وگوهای انجام شده با یکی از مدیران روابط عمومی بخش خصوصی  استان این جمع‌بندی‌ها به دست آمد:

در دنیای امروز که سهولت در اطلاع‌رسانی، نزدیکی ساکنان این کره خاکی همانند خانوارهای معین یک دهکده را فراهم ساخته، رفتارهای سلیقه‌ای و گزینشی عمل کردن نمی‌تواند طی مسیر را هموار سازد که با نهایت تأسف به روابط عمومی‌ها تسری پیدا کرده است.

شاید بتوان گفت یکی از معضلاتی که در حال حاضر روابط عمومی‌های استان با آن رو به رو هستند، عدم وجود انجمنی نیرومند و کارآمد در اصفهان، متحد نبودن و قدم برنداشتن در یک مسیر مناسب و مشخص است.

انتخابات ناصحیح و عدم برگزاری مرتب جلسات این انجمن، نداشتن برنامه مدون و با هدف برای روابط عمومی‌های استان، فرمایشی برگزار کردن انجمن، برنامه‌های بدون برنامه و نداشتن هدف از مشکلات بزرگی است که روابط عمومی‌های استان با آن مواجه شده‌اند.

*اتحاد روابط‌ عمومی‌ها از نیازهای مورد نیاز این واحد است

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی روابط عمومی‌های استان اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان در حوزه روابط ‌عمومی‌ها اتفاقاتی که رخ داده، نشان از این است که اتحادی که نیاز است میان این واحدها باشد، وجود ندارد.

حمیدرضا غزنوی افزود: اگر سطح روابط‌ عمومی‌ها در استان افزایش پیدا کند، تک تک ما از آن بهره‌ می‌بریم، اما اگر به این صورت نباشد، متحمل ضرر می‌شویم.

وی به برگزاری نمایشگاه خدمت در باغ موزه چهل‌ستون اشاره کرد و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه سبب شد که جشنواره روابط‌ عمومی‌ها با ضعف رو به رو شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی روابط عمومی‌های استان اصفهان با اشاره به آثار ارسال شده به این جشنواره گفت: در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته آثار ارسالی از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار بوده و هیئت داوران نیز در زمینه تصمیم‌گیری نسبت به این آثار دارای استقلال بیشتری نیز بودند.

*وظیفه روابط عمومی در تحقق شعار سال نادیده گرفته نشود

قریب سه ماه از آغاز سال جاری  که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین شده می‌گذرد و در نقاط مختلف شهر بنرهایی با ابعاد متفاوت، تاکید رهبر معظم انقلاب و شعار سال را به همگان یادآوری می‌کند.

پرسش این جا است که روابط عمومی در تحقق شعار سال جاری چه جایگاهی دارد؟ آیا این نقش تنها به نصب بنرها و تهیه آگهی‌های تبلیغاتی محدود می‌شود؟ به طور قطع این چنین نیست، چرا که رهبر معظم انقلاب در نخستین روز از سال جاری و در جمع زائران حرم مطهر رضوی تاکید کردند که جهاد اقتصادی محدود به اقداماتی نظیر نصب بنر نیست و باید به جد تلاش کرد.

مگر نه اینکه روابط عمومی را پل ارتباطی نامیده‌اند و طی چند سال اخیر، رشته‌های مرتبط دانشگاهی در مراکز آموزش عالی ایجاد شده است؟ بنابر‌این وظیفه فعالان این بخش از اهمیت مضاعف‌تری برخوردار است تا با اطلاع‌رسانی صحیح، مسیر طی شده در رسیدن به قله‌های موفقیت و قرار گرفتن در افق 1404 را شفاف‌سازی کنند تا همگان به این باور برسند که ما می‌توانیم.

اگر تهدید با همت فرزندان این مرز پر‌گهر به فرصت تبدیل شده، این وظیفه روابط عمومی است که با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌‌ای نسبت به تبیین اقدامات انجام شده و معرفی افتخارات ایرانی مبادرت ورزد و این مهم نباید به هیچ انگاشته شود.

نکته‌ای که نباید از آن غفلت ورزید، اهمیت نقش روابط عمومی در حمایت از کار و سرمایه ایرانی است که در طول سال باید مدنظر قرار گیرد و به ماه‌های پایانی سال موکول نشود.

به بیان دیگر، روابط عمومی باید قلب تپنده مدیریت باشد تا در زمان مناسب و با عملکردی شایسته، لبیک به فرامین رهبری را اطلاع‌رسانی کنند تا افراد از مزایای مصرف کالای ایرانی آگاهی پیدا کنند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از چند روابط عمومی برتر استان با حضور نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تقدیر شد.

-----------------------------

گزارش از نفیسه منانی

----------------------------

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول