اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد:

توجه به مدیریت کیفی تجربه‎ای موفق در زمینه برون‎سپاری است

خبرگزاری فارس: معاون شهردار مشهد گفت: توجه به سیستم مدیریت کیفیت و آموزش می‎تواند به عنوان تجربه‎ای موفق در زمینه برون‎سپاری محسوب شود.

توجه به مدیریت کیفی تجربه‎ای موفق در زمینه برون‎سپاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا موسائیان در مراسم اختتامیه همایش برون‎سپاری شهرداری‎ها در گرگان اظهار داشت: بودجه نقدی سالانه شهرداری 2 هزار میلیارد تومان و در بخش غیرنقدی 3 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001:2008 برای مجموعه شهرداری مشهد در 36 مجموعه به طور همزمان را از تجربه‎های موفق شهرداری مشهد عنوان کرد و بیان داشت: این تجربه موفق در شهرداری مشهد به مدت یک سال به طول انجامید.

معاون شهرداری مشهد در خصوص هزینه‎های این طرح اذعان کرد: در بخش ستاد 150 میلیون ریال، در بخش مناطق 331 میلیون و 500 هزار ریال و برای سازمان‎ها نیز 450 میلیون ریال برآورد شده است.

موسائیان در خصوص وضعیت انجام کار قبل از اجرای این طرح تصریح کرد: قبل از اینکه کار شروع شود عملا مستندات جامع و کامل در هر یک از مجموعه‌های شهرداری وجود نداشت و گاها آن مجموعه به دلیل اینکه سوابقی در انجام کار نداشتند بیشتر قائم به شخص بود تا قائم به ذات و تعریف درستی از فرآیند بهبود اقدامات اصلاحی و شاخص‎ها وجود نداشت.

وی ابراز داشت: به دلیل فقدان فرهنگ سیستمی سازمانی، مجموعه با مباحث مدیریت کیفیت بیگانه بودند و کار تیمی شکل مناسب نداشت و مدیران نمی‌توانستند به کارهای گذشته استناد کنند به دلیل اینکه سوابق کاملی در دسترس نبود الزام توانمندسازی بیش از گذشته مشهود شد.

معاون شهرداری مشهد یادآور شد: در توانمندسازی مجموعه شهرداری بیش از 23 هزار نفر ساعت، از طریق آموزش در راستای سیستم کیفیت به مجموعه صورت گرفت همچنین شناسایی و احصاء 262 فرآیند در مجموعه شهرداری مشهد از دیگر این اقدامات بود.

وی در خصوص تغییرات و بهبود نتایج برون‎سپاری خاطر نشان کرد: ایجاد زبان‌ مشترک در فعالیت‎ها و فرآیندهای کاری در سازمان بزرگ شهرداری مشهد، توانمندسازی سازمان‎ها، افزایش کیفیت خدمات، استقرار و پیاده‎سازی کارگروهی به صورت سیستماتیک و با کیفیت، به کارگیری حداقل نیازمندی‎های یک سیستم استاندارد و ایجاد ساختار تعالی شهرداری مشهد از نتایج موفق طرح برون‎سپاری در مشهد بوده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول